وزیر امور خارجه‌ی ایران: هنوز هیچ نشانه‌ای که ثابت کند حمله به ایران کار اسرائیل بوده، مشاهده نشده است

مسئولان جمهوری اسلامی حمله‌ی اسرائیل به پایگاه ارتش در اصفهان را تأیید نکرده‌اند
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی ایران
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی ایران

اربیل (کوردستان ۲۴)– حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه با شبکه‌ی خبری ان‌بی‌سی آمریکا، سلاح‌های استفاده شده در حمله به اصفهان را به "اسباب‌بازی‌"های تشبه کرد که "کودکان ایرانی با آن بازی می‌کنند".

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به اینکه "هنوز هیچ نشانه‌ای که ثابت کند این اقدام کار اسرائیل بوده، مشاهده نشده"، گفته است: «آنچه بامداد جمعه رخ داد، یک حمله نبود. آن‌ها به مثابه اسباب بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آن‌ها بازی می‌کنند نه پهپاد».

این گفته‌های دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که در حمله "اسرائیل" به پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان، بخش مهمی از سیستم‌های پدافندی اس-۳۰۰ در این پایگاه هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، همزمان تاکید کرده که اگر "ماجراجویی جدیدی از سوی اسرائیل علیه منافع ما وجود نداشته باشد"، ایران واکنشی به این حمله نشان نخواهد داد.

او با اشاره به اینکه هنوز هیچ نشانه‌ای که ثابت کند این اقدام کار اسرائیل بوده، مشاهده نشده است، گفت: که اگر اسرائیل "اقدامی جدی" علیه ایران انجام دهد، با "پاسخ ما فوری و حداکثری" مواجه خواهد شد.