خامنه‌ای از نیروهای نظامی کشورش تمجید کرد

یک هفته پس از حمله به اسرائیل
علی خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی در هنگام سخنرانی برای فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران . عكس: ای اف پی
علی خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی در هنگام سخنرانی برای فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران . عكس: ای اف پی

اربیل (کوردستان٢٤)- علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در اولین اظهارنظر عمومی خود از زمان حمله مستقیم بی‌سابقه تهران به اسرائیل در هفته گذشته، از نیروهای مسلح کشورش تمجید کرد.

خامنه‌ای، امروز یکشنبه ٢١ آوریل در دیدار با فرماندهان نظامی ایران، از نیروهای مسلح به خاطر "موفقیت آنها در حوادث اخیر" قدردانی کرد.

وی، خاطرنشان کرد:"نیروهای مسلح تصویر خوبی از توانایی‌ها و قدرت خود و تصویری قابل تحسین از ملت ایران به نمایش گذاشتند."

اظهارات خامنه‌ای همچنین پس از حمله گزارش شده اسرائیل به یک پایگاه هوایی نظامی در مرکز استان اصفهان می‌آید که در روز جمعه ١٩ آوریل انجام شد.

خامنه‌ای، در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت:" امروز به برکت فعالیت نیروهای مسلح ما چهره کشور در دنیا یک چهره ستودنی شده است. کسانی که با مسائل جاری دنیا آشنا هستند به ایران اسلامی که نگاه می‌کنند احساس عظمت و شکوه می‌کنند."

حمله روز جمعه که خامنه‌ای به آن اشاره نکرد، پاسخی فرضی به حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل بود که خود انتقام حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شمار می‌آید.

در آن حمله، ضمیمه کنسولی سفارت ایران با خاک یکسان شد و هفت تن از اعضای سپاه پاسداران از جمله دو فرمانده ارشد کشته شدند.

اسرائیل اعلام کرد که ٩٩ درصد از بیش از ٣٠٠ پهپاد و موشک شلیک شده ایران به آن کشور را با کمک ایالات متحده و دیگر متحدانش رهگیری کرده است و پرتابه‌هایی که اصابت کرده‌اند تنها خسارت جزئی به بار آورده‌اند.

خامنه‌ای درباره حمله کشورش به اسرائیل گفت:"مسئله تعداد موشک‌های شلیک شده، یا موشک‌هایی که به هدف اصابت کرده‌اند، ثانویه است."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ایران، خامنه‌ای تاکید کرد:"مسئله اصلی، ظهور اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است."

به نظر می‌رسد ایران و اسرائیل پس از حمله روز جمعه، که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در رسانه‌های آمریکایی آن را کم‌اهمیت جلوه داده است، از ورود به درگیری گسترده‌تر عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی در گفتگو با NBC News گفت که سلاح‌های استفاده شده "در سطح اسباب بازی" بوده و افزود که اگر "ماجراجویی جدیدی" از سوی اسرائیل صورت نگیرد، ایران "هیچ پاسخی نخواهد داشت".

این اظهارات به کاهش نگرانی‌ها از وقوع جنگ بزرگ بین دشمنان سرسخت، کمک کرد.

خبرگزاری فرانسه/ب.ن