پرزیدنت بارزانی صد و بیست‌ و ششمین سالگرد روزنامه‌نگاری کوردی را تبریک گفت

۱۲۶ سال پیش اولین روزنامه به زبان کوردی در شهر قاهره منتشر شد
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

پرزیدنت بارزانی صد و بیست و ششمین سالگرد انتشار اولین روزنامه‌ی کوردی، روز روزنامه‌نگاری کوردی و سالگرد تأسیس اتحادیه‌ی روزنامه‌نگاران کوردستان را به روزنامه‌نگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌ی کوردی تبریک می‌گوید.

اربیل (کوردستان۲۴)- پرزیدنت مسعود بارزانی روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، در پیام خود گفت که خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه وظیفه‌ی مقدس و حساسی بر عهده دارند که اطلاعات، آگاهی، هدایت و توسعه‌ی جامعه و اجرای آگاهی جامعه و شهروندان را انجام دهند.

پرزیدنت بارزانی گفت: روزنامه‌نگاران کوردستان باید همواره به یاد داشته باشند که رسانه‌ها و روزنامه‌نگاری ابزار مؤثری برای ترویج آرمان مشروع مردم ما و دفاع از هویت و حقوق مردم و تعمیق هم‌زیستی و بشردوستی در میان مردم است.

بارزانی در پیام خود گفت: سالگرد روزنامه‌نگاری کوردی را به همه روزنامه‌نگاران کورد تبریک می‌گویم.

شایان‌ذکر است که "مقداد مدحت بدر خان" از خانواده‌ی مبارز بدرخان‌های کوردستان۱٢۶ سال پیش اولین شماره‌ی روزنامه‌ی کوردی "کوردستان" را در قاهره‌ی پایتخت مصر منتشر کرد.

با گذشت بیش ١٢٠ سال از انتشار اولین رونامه‌ی کوردی در تبعید، اکنون روزنامه‌نگاری و فعالیت رسانه‌ای رادیو و تلویزیون‌های محلی و ماهواره‌ای، انتشار روزنامه‌‌های متعدد و وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به زبان کوردی به طور چشمگیر دنیای رسانه‌ا‌ی را تحت‌تأثیر خود قرار داده‌ است.