تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی

"در حملات سایبری دست داشته‌اند"
نشان وزارت خزانه داری آمریکا
نشان وزارت خزانه داری آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤)- ایالات متحده آمریکا، از تحریم شرکت‌ها و افراد ایرانی به علت دست داشتن در حملات سایبری به آن کشور، خبر داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، امروز سه‌شنبه ٢٣ آوریل، دو شرکت و چهار فرد را که در "فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران" دست داشتند، تحریم کرد.

بر پایه بیانیه، این شرکت‌ها و افراد، بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ نیزه‌ای و بدافزارها، مورد هدف قرار دادند. در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال اعلام کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت:"بازیگران سایبری مخرب ایرانی، به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا در یک کمپین هماهنگ و چندجانبه با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندانمان ادامه می‌دهند. ایالات متحده با استفاده از رویکرد کل دولت ما برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها، ادامه خواهد داد."

بیانیه تاکید کرده است:"سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از سازمان‌های دولتی ایران که پشت فعالیت‌های مخرب سایبری است، از طریق یک سری شرکت‌های پیشرو برای هدف قرار دادن ایالات متحده و چندین کشور دیگر کار می‌کند."

بیانیه عناوین تحریم شدگان را به این شرح اعلام کرده است:" شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، کمیل برادران سلمانی، رضا کاظمی فر و حسین محمد هارونی."

هفته گذشته، ایالات متحده و بریتانیا در واکنش به حمله گسترده تهران به اسرائیل در اوایل ماه جاری، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه برنامه پهپادهای نظامی ایران، اعلام کردند.

ب.ن