رجب طیب اردوغان: با رهبران اقلیم کوردستان نشست پرثمر داشتم

"روابط اقتصادی و پرونده‌های انرژی، ارتباطات، تجارت و سرمایه‌گذاری را بررسی کردیم"
نشست خبری رئیس جمهور ترکیه در هواپیما
نشست خبری رئیس جمهور ترکیه در هواپیما

اربیل (کوردستان٢٤)- رئیس جمهور ترکیه، سفر خود به اقلیم کوردستان را پرثمر خواند و گفت که با رهبران اقلیم کوردستان، روابط اقتصادی و پرونده‌های انرژی، ارتباطات، تجارت و سرمایه‌گذاری را بررسی کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از سفر به عراق و اقلیم کوردستان، در مسیر بازگشت در نشست با روزنامه‌نگاران در هواپیما، اعلام کرد:"از نزدیک شاهد دوستی ترکیه و اقلیم کوردستان بودم و با رهبران اقلیم کوردستان نشست پرثمر داشتم."

رئیس جمهور ترکیه، تاکید کرد:"برای پیشبرد هماهنگی‌ها با اقلیم کوردستان، اراده کامل داریم، در نشست‌ها با رهبران اقلیم کوردستان، روابط اقتصادی و پرونده‌های انرژی، ارتباطات، تجارت و سرمایه‌گذاری را بررسی کردیم."

رئیس جمهور ترکیه، روز دوشنبه ٢٢ آوریل وارد بغداد شد و با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دیدار کرد.

اردوغان در سفر به اقلیم کوردستان نیز با پرزیدنت مسعود بارزانی، نچیروان بارزانی، رئیس و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، دیدار کرد.

در این سفر وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر انرژی، وزیر بازرگانی و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه، اردوغان را همراهی کردند.

ب.ن