ناصر کنعانی:ایران ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن برخی افراد و شرکت‌های ایرانی در حملات سایبری را رد می‌کند

"با هدف تحریف موج انتقادات بین‌المللی اعمال شده‌اند"
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

اربیل (کوردستان٢٤)- ایران، امروز چهارشنبه ٢٤ آوریل، اتهامات ایالات متحده مبنی بر "فعالیت سایبری مخرب" از طرف سپاه پاسداران را که مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی را در پی داشت، رد کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور گفت:"ایران به طور قاطع ادعای دولت آمریکا مبنی بر دست داشتن برخی افراد و شرکت‌های ایرانی در حملات سایبری را رد می‌کند."

وی، واشنگتن را متهم کرد که به دنبال "تحریف موج انتقادات بین‌المللی از سیاست‌های حمایتی نامحدود از جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه" است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و دو شرکت ایرانی اعلام کرد و گفت که "به دلیل دست داشتن در فعالیت‌های سایبری که نهادهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهند" متهم شده‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است:"این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ نیزه‌ای و بدافزارها، از طرف سپاه پاسداران ایران، هدف قرار دادند."

ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا همگی در روزهای اخیر و پس از حمله بی‌سابقه ١٣ تا ١٤ آوریل به اسرائیل، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه/ب.ن