فرماندار چمچمال از دولت فدرال خواست از حریم هوایی کوردستان محافظت بکند

میدان گازی کورمور جمعه شب، ٧ اردیبهشت با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار گرفت
رامک رمضان، فرماندار چمچمال
رامک رمضان، فرماندار چمچمال

اربیل( کوردستان۲۴)- فرماندار چمچمال می‌گوید در حمله به میدان گازی کورمور در اقلیم کوردستان  چهار نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. وی از دولت عراق فدرال خواست از آسمان اقلیم کوردستان محافظت بکند.

رمک رمضان، فرماندار چمچمال پس‌ از مورد حمله واقع شدن میدانی گازی کورمور به خبرنگاران گفت: در حمله‌ی پهپادی به میدان گازی کورمر در منطقه چمچمال، چهار تبعه‌ی یمنی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

فرماندار چمچمال از دولت فدرال خواست تا از حریم هوایی اقلیم کوردستان در برابر حملات موشکی و پهپادی محافظت کند. وی افزود: اجساد کشته شدگان در پزشکی قانونی سلیمانیه هستند و به دلیل این حمله تولید گاز کاهش یافته که باعث کمبود برق شده است.

رامک رمضان گفت که یک هیئت امنیتی عراقی برای بررسی این حادثه از میدان کورمور بازدید خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که ادامه‌ی حملات باعث ایجاد هرج‌ومرج و ضربه زدن به بخش خدمات در اقلیم کوردستان می شود.

در حمله پهپادی روز جمعه به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه‌ی اقلیم کوردستان، چهار کارگر خارجی کشته و دو کارگر دیگر زخمی شدند.

این حمله باعث توقف عرضه‌ی گاز به نیروگاه ها و قطع حدود۲۵۰۰ مگاوات برق شده است.

گاز کورمور سوخت نیروگاه‌های چمچمال و اربیل را تأمین می‌کند. این نیروگاه‌ها۶۸ درصد از برق اقلیم کوردستان را تأمین می‌کنند.