راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند در گذرگاه‌های مرزی اقلیم کوردستان

"فعالیت بازرگانی افزایش پیدا می‌کند"
کنفرانس راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند در گذرگاه‌های مرزی اقلیم کوردستان
کنفرانس راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند در گذرگاه‌های مرزی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- کارشناسان می‌گویند با راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند در گذرگاه‌های مرزی اقلیم کوردستان، فعالیت بازرگانی در اقلیم و عراق افزایش پیدا می‌کند و صدها فرصت شغلی جدید، ایجاد می‌گردد.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات اقلیم کوردستان، روز سه‌شنبه ٣٠ آوریل در کنفرانسی، راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند در گذرگاه‌های زمینی و هوایی اقلیم کوردستان را اعلام کرد.

ریباز محمد، مدیرکل در وزارت حمل و نقل و ارتباطات، گفت:"اولین بار است که در سراسر عراق سیستم حمل و نقل هوشمند راه‌اندازی می‌شود و مردم و بازرگانان از آن بهرمند می‌شوند و عراق و اقلیم کوردستان را وارد دوره جدیدی می‌کند و به پل ارتباطی بین اروپا و کشورهای خلیج تبدیل می‌کند. در واقع اقلیم کوردستان از این لحاظ نیز جایگاه ویژه‌ای در منطقه و جهان دارد."

سیستم حمل و نقل هوشمند در گذرگاه‌های ابراهیم خلیل، حاجی عمران، باشماخ، پرویزخان و فرودگاه‌‌های اربیل و سلیمانیه، فعال شده است.

مهدی محمد از بارزگانان اقلیم کوردستان، گفت که بازرگانان می‌توانند با بهرگیری از این سیستم، کالاهای خود را با اطمینان بیشتر از طریق اقلیم کوردستان به کشورهای حوزه خلیج و یا بالعکس به ترکیه و اروپا منتقل کنند و هزینه حمل و نقل در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده است.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات اقلیم کوردستان، اعلام کرده است که راه‌اندازی این سیستم ٣٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده و موجب افزایش فعالیت بازرگانی در اقلیم کوردستان و عراق می‌شود.

ب.ن