علی لاریجانی: نمی‌توانیم در اقتصاد بی‌رونق ایران تحرکی ایجاد کنیم

رئیس مجلس ایران از مسئولان کشور خواست وضعیت اقتصادی کشور را با صراحت و شفافیت با مردم در میان بگذارند

  k24- اربیل

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، می گوید که از رونق در اقتصاد ایران خبری نیست و بودجه دولت کفاف اداره کشور را نمی دهد، چه برسد به آنکه بتواند در اقتصاد بی‌رونق ایران تحرکی ایجاد کند.

رئیس مجلس ایران می گوید که "کل منابع و درآمدهای کشور از طریق نفت و مالیات و روش های دیگر به زور به ٣۰۰ هزار میلیارد تومان" (یعنی معادل ٧۰ میلیارد دلار) می رسد و بودجه جاری کشور را با همین پول باید تأمین کرد.

علی لاریجانی در سخنانی در باره لایحە بودجه سال آیندە ایران گفتە است کە" دیگر چیز زیادی برای فروختن نمانده و به همین دلیل دولت برای جبران کسری بودجه اقدام به انتشار اوراق مشارکت کرده که این نیز موجب افزایش بدهی های دولت می شود."

بە گفته لاریجانی، اداره کشور با این بودجه جاری امکانپذیر نیست. بخش دولتی فربه شده در حالی که وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و آموزش عالی و نیروهای مسلح هزینه های سنگینی را به بودجه نحیف کشور تحمیل می کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی وضعیت صندوق های بارنشستگی را بهتر از دیگر بخش‌های اقتصاد کشور نمی‌داند و می افزاید که هم اکنون منابع صندوق بازنشستگی از محل بودجۀ جاری کشور تأمین می شود و این روند در درازمدت امکانپذیر نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بار دیگر از مسئولان کشور خواست وضعیت اقتصادی کشور را با صراحت و شفافیت با مردم در میان بگذارند. او گفت: ادامه وضعیت فعلی به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک نمی‌کند.

/ا.م