اسرائیل مواضعی را در شهر حلب بمباران کرد

دیدبان حقوق بشر سوریه حملەی هوایی اسرائیل به حلب را تأیید کرده است

اربیل (کردستان۲۴)- جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در حمله‌ای هوایی، یک مرکز تحقیقاتی نظامی را در شهر حلب را با ۱۲ فروند موشک هدف قرار دادند.

العربیە و الحدث بە نقل از منابعی گزارش کردند کە جنگنده‌های اسرائیلی در این عملیات به مرکز تحقیقات علمی وابسته به دولت سوریه در شهر حلب حمله کرده‌اند.

بنا به گفته‌ی این منابع طی این حمله‌ی دو اسکادران از جنگنده‌های اسرائیلی، مرکز تحقیقات علمی وابسته به سوریه که گمان می‌رود حاوی برنامه‌ی توسعه موشکی سوریه با همکاری ایران باشد را با شلیک ۱۲ موشک که ۵ فروند از آنها به هدف اصابت کرده‌اند، به‌طور کامل منهدم کردند.

پیش‌تر رسانه‌های سوریه اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور به حمله‌ی جنگنده‌های اسرائیلی به این مرکز تحقیقاتی در شهر حلب واکنش نشان داده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز تأکید کرد که " انفجارهایی مواضع نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایرانی را در کارگاه‌های دفاع در شرق حلب هدف قرار داده است."

دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه گفت که در این حملات هوایی «شعبه ۲۴۷ و کارگاه‌های دفاع در السفیره» واقع در شرق حلب هدف قرار گرفتند که طی این حملات زاغه‌های مهمات منهدم شده و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره حجم خسارت‌های وارده منتشر نشده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که اسرائیل در حملات هوایی دیگری نیز شرق سوریه را بمباران کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه بدون انتشار اطلاعاتی درباره‌ی میزان خسارت‌های وارده، گفت:" همزمان با پرواز جنگنده‌های ناشناسی که ترجیحاً اسرائیلی هستند صدای سه انفجار مهیب در صحرای المیادین در حومه شهر دیرالزور شنیده‌شده که مواضع استقرار شبه‌نظامیان ایرانی را هدف قرار داده است".

/ا.م