نیروی دریایی آمریکا از آزمایش سلاح جدید لیزری خبر داد

این سلاح جدید آمریکا در اقیانوس آرام آزمایش‌شده است

اربیل (کردستان۲۴)- ارتش آمریکا اعلام کرد که یک سلاح جدید لیزری را برای مقابله با هواپیماها و اشیاء مزاحم پرنده با موفقیت آزمایش کرده است.

فرماندهی ناوگان دریایی در اقیانوس آرام با انتشار بیانیه‌ای که آزمایش یک سلاح لیزری جدید که با برخورداری از قدرت تابش بالا قادر است، اشیاء پروازی را در آسمان هدف قرار دهد، با موفقیت انجام شده است.

فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام در این بیانیە، بدون اشاره به مکان دقیق انجام آزمایش یادشده زمان انجام آن را شانزدهم ماه مه اعلام کرده است.

تصاویری که از سوی نیروی دریایی ارتش آمریکا منتشرشده نخستین آزمایش این سلاح لیزری را بر روی عرشه‌ی رزم‌ناو "یو اس اس پورلتند" نشان می‌دهد که یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داده است.

بە گزارش شبکه‌ی خبری سیان ان، قدرت عملیاتی دقیق سلاح لیزری یادشده توسط فرماندهی نیروی دریایی آمریکا فاش نشده، اما بر اساس تخمینی که پیش‌تر از سوی موسسه‌ی بین‌المللی مطالعات راهبردی ارائه‌شده بود، به نظر می‌رسد که توان آن ۱۵۰ کیلووات باشد.

نیروی دریایی می‌گوید سلاح‌های لیزری که از آنها به‌عنوان "جنگ‌افزار انرژی هدایت‌شده" نام می‌برند قابلیت دفاعی بسیار بالایی را در برابر هواپیماهای بدون سرنشین یا قایق‌های کوچک مسلح ایجاد می‌کنند.

/ا.م