حملە‌ی جنگندە‌های ترکیه بە مواضع حزب کارگران کردستان

جنگنده‌های ترکیه همزمان کوه‌های شنگال، ارتفاعات قندیل و مناطقی در مخمور را مورد حمله قرار دادند

اربیل (کردستان۲۴)- جنگنده‌های ترکیە، شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد مواضع نیروهای حزب کارگران کردستان در نقاطی از اقلیم کردستان و عراق را به‌شدت بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌ها، نزدیک به ۲۰ موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان در کوههای  شنگال (سنجار) اصابت کرده است.

برخی منابع افزودند که جنگنده‌های ترکیه برای انجام این حمله از چندین پایگاه نظامی و به ویژه از دو شهر دیاربکر و ملطیه در جنوب شرق این کشور برخاسته‌‌ و مقرهای نظامی وابسته به حزب کارگران کردستان در عراق و برخی دیگر در خاستگاه این حزب در منطقه‌ی قندیل در نزدیکی مرز با ایران را بمباران کردند.

وزارت دفاع ترکیه نیز شب گذشته اعلام کرد عملیات "چنگال عقاب" را علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار توییتی در حساب خود نوشت عملیات  (چنگال عقاب)آغاز شد و جنگنده‌های ترکیه "لانه‌های تروریست‌ها" را بر سرشان ویران کردند.

وزارت خارجه‌ی عراق طی بیانیه‌ای رسمی که از سوی احمد الصحاف سخنگوی رسمی این وزارتخانه صادره شده است، "با شدیدترین عبارت‌ها تجاوز ترکیه به خاک این کشور که باعث خسارت‌های جانی و مادی شده است را محکوم کرد".

خبرگزاری رسمی عراق گزارش کرده است که فرماندهی عملیات مشترک عراق "نقض حریم هوایی عراق توسط جنگنده‌های ترکیه" را محکوم کرده و آن را "نقض آشکار حاکمیت کشور" دانست.

ترکیه باوجود اعتراضات و مخالفت‌های دولت عراق، به بهانه‌ی مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق به‌طور متناوب بە مناطقی از اقلیم کردستان و عراق حمله می‌کند.

/ا.م