آمریکا کاروان نیروهای نظامی روانە‌ی روژآوا (شمال سوریە) کرد

نیروهای آمریکایی و روسی در سوریە در برابر هم قرار گرفتند

اربیل (کردستان۲۴)- یک کاروان نیروهای نظامی آمریکایی چهارشنبه ۱۱تیرماه با مواد لجستیک و تجهیزات نظامی وارد "روژآوا" (شمال شرق سوریه) شده و سپس به سوی شهر الشدادی در حومه‌ی شهر حسکه رفته و از آن پس راهی پایگاه نظامی قسرک شد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه کاروان نیروهای آمریکایی شامل ۱۹ خودرو نظامی از جمله ۱۳ کامیون حامل مواد لجستیک و نظامی و همچنین ۵ خودرو زرهی برای محافظت از این کاروان است.

ائتلاف بین‌المللی ماه گذشته یک کاروان نظامی را از اقلیم کردستان عراق و از طریق گذرگاه مرزی الولید روانه خاک سوریه کرده بود که آن کاروان شامل ۵۰ کامیون حامل مواد لجستیک و نظامی بوده که راهی پایگاه نیروهای بین‌المللی ائتلاف حاضر در «تل بیدر» در حومه‌ی حسکه شد.

همزمان،  نیروهای آمریکایی چهارشنبه یک گشت پلیس نظامی روسیه در اطراف شهر مالکیه در شمال شرق حسکه را در حالی که به سوی گذرگاه سیمالکا در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق گشت‌زنی می‌کرد را رهگیری کردند و پس از آن خودروهای زرهی آمریکا بر مسیر این گذرگاه مرزی مستقر شده و راه را بر نیروی گشت روسی بستند.

دیدبان حقوق بشر سوریه سه‌شنبه همچنین اشاره کرد که اهالی روستای «دیرنا آغی» از ورود نیروهای روسی به روستایشان ممانعت کردند.

از سوی دیگر،  دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد نیروی گشت آمریکایی در مسیر گذرگاه مرزی سیمالکا با اقلیم کردستان و جهت رهگیری گشت روسی استقرار یافتند.

ارسال تجهیزات لجستیکی بە روژآوا در حالی انجام می‌گیرد کە روز چهارشنبه سران روسیە، ایران و ترکیە پس از برگزاری ویدئوکنفرانسی مشترک تجزیەی سوریه را به عنوان خطری برای دیگر کشور‌های همسایە تعریف کردند.

/ا.م