اسرائیل از حمله بە مواضع ایران در خاک سوریە خبر داد

اسرائیل پیش‌تر ۴ نفر را هنگام بمب‌گذاری در بلندی‌های جولان مورد هدف قرار داده بود

اربیل(کُردستان۲۴)- ارتش اسرائیل روز سەشنبه ۱۴ مردادماه، برای اولین بار با انتشار بیانیەای مسئولیت حمله بە مواضع ایران در قنطریه‌ی سوریە را بر عهده گرفت.

ارتش اسرائیل در این بیانیه تصریح کرده است که به‌تلافی ورود مخفیانه‌ی چهار نظامی ناشناس به خاک اسرائیل در بلندی‌های جولان جنگنده‌ها، هلیکوپترها و هواپیماهای نیروهای ارتش اسرائیل اهداف نظامی را در جنوب سوریه بمباران کرده است. 

در این بیانیه همچنین آمده است که "اهداف بمباران‌شده مواضع دیده‌بانی و سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، تأسیسات پدافند هوایی و سامانه‌های مراقبتی" بوده‌اند.

بیانیه‌ی ارتش اسرائیل در ادامه افزوده است که "حکومت سوریه را مسئول تمام فعالیت‌ها در خاک این کشور می‌داند و با قدرت با هر اقدامی علیه حاکمیت ملی اسرائیل مقابله می کند."

یکشنبه دوم اوت ارتش اسرائیل چهار نظامی ناشناس را که مخفیانه جهت بمب‌گذاری وارد این کشور در بلندی‌های جولان شدند آماج موشک قرار داد و از بین برد.

ارتش اسرائیل به‌تازگی اعلام کرد که حکومت تهران و حزب‌الله لبنان جبه‌ی دومی را در بلندی‌های جولان علیه اسرائیل گشوده‌اند. ارتش اسرائیل مواضع خود را در مناطق شمالی هم‌مرز با سوریه و لبنان تقویت کرده است. دوشنبه گذشته اسرائیل اعلام کرد که اقدام حزب‌الله لبنان را برای ورود مخفیانه به خاک اسرائیل در مزارع شعبا خنثی کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دیروز دوشنبه ۱۳ مرداد هشدار داد که مهاجمان به این کشور را در هر حالتی هدف حمله قرار می‌دهد.

/ا.م