وزارت کشاورزی: مسدود کردن رودخانه‌ها مجازات کردن مردم اقلیم کُردستان است

"هزاران ماهی تلف شده و محصولات کشاورزان خشک شده‌اند"

اربیل(کُردستان٢٤)- وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کُردستان، در اطلاعیه‌ای مسدود کردن رودخانه‌های سیروان و زِیِ کوچک از سوی جمهوری اسلامی ایران را مجازات کردن مردم و کشاورزان اقلیم کُردستان دانست.

 متن اطلاعیه وزارت کشاورزی و منابع آبی  

اطلاعیه در مورد مسدود کردن رودخانه‌های سیروان و زِیِ کوچک

جمهوری اسلامی ایران، در اواسط ماه میلادی آگوست برای سومین بار متمادی رودخانه‌های سیروان و زِیِ کوچک را مسدود کرد، درآمد آب را به سفر رساند. این در حالی‌ست که این اقدام بر خلاف عرف و قوانین بین‌المللی است و رودخانه‌های مشترک ملک مردم عراق و ایران هستند و حق اختصاصی هیچ یک از آن دو کشور نیستند. با مسدود کردن دو رودخانه‌ مذکور، هزاران ماهی تلف شده و خسارات بسیاری به کشاورزان منطقه وارد آمده و محصولاتشان خشک شده‌اند.

همچنین رودخانه زِیِ کوچک برای ساکنان شهر پشدر منبع اصلی آب آشامیدنی و دیگر نیازمندی‌ها است. به این دلایل، مخالفت شدید خود را نسبت به مسدود کردن رودخانه‌های سیروان و زِیِ کوچک اعلام می‌داریم و این مجازات کردن مردم و کشاورزان اقلیم کُردستان است.

وزارت کشاورزی و منابع آبی

٢٨ مرداد ١٣٩٩  

اطلاعیه وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کُردستان، به دنبال نشست امروز بِگَرد طالبانی، وزیر کشاورزی اقلیم کُردستان با نماینده وزیر کشاورزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است که به صورت آنلاین برگزار شد.

ب.ن