زاخارووا: خروج آمریکا از عراق اقدامی درست است

"با حضور آمریکا عراق دچار بی‌ثباتی شد"

اربیل(کُردستان٢٤)- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، سخنان آمریکا در مورد خروج نیروهایش از کشورهای دیگر را پوشالی و غیرقابل اجرا خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، در یک کنفرانس خبری، اعلام کرد:"راهکار واقعی برای آمریکا، کاهش تعداد نیروهایش در عراق و خاورمیانه است و اگر این کار را انجام دهند، اقدامی درست در مسیری درست خواهد بود".

زاخارووا، تاکید کرد که با گذشت زمان ثابت شد، حضور نیروهای آمریکا در عراق صلح و ثبات به دنبال نداشته است، بلکه بالعکس اوضاع امنیتی آن کشور دچار بی‌ثباتی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، افزود؛ سخنان آمریکا در مورد خروج نیروهایش از کشورهای دیگر، پوشالی هستند و در عالم واقعیت اجرا نخواهند شد.

او در این مورد بهترین نمونە را سوریه دانست و گفت؛ دونالد ترامپ بارها خروج نیروهایش را از این کشور اعلام کرد، اما برعکس آن اتفاق افتاد و این بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز ٣٠ ماه میلادی آگوست، در یک پیام توئیتری اعلام کرد؛ برای کاهش نیروهای آمریکا از عراق برنامه‌ریزی خواهد کرد. همچنین شبکه (One America News Network) در گزارشی از تصمیم آمریکا برای کاهش نیروهایش در عراق، از ٥،٢٠٠ سرباز به ٣،٥٠٠ سرباز خبر داد.

ب.ن