وقوع زلزله‌ای به بزرگی ٥/١ ریشتر در استان گلستان

این زلزله در ۹کیلومتری عمق زمین رخ داده است

اربیل (کُردستان۲۴)- در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ٥/١ در استان گلستان، هزاران تن از مردم شهرهای رامیان و گنبدکاووس بامداد دوشنبه۱۷ شهریور، به خیابان‌ها و پارک‌ها و فضای باز پناه بردند و به دلیل نگرانی از وقوع زلزله احتمالی دیگر شب را در فضای باز صبح کنند.

زلزله‌ای به بزرگی ۱/۵ ساعت ۲ و ۴ دقیقه بامداد مناطقی از استان گلستان را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زلزله را چهار کیلومتری رامیان در عمق ۹ کیلومتری زمین اعلام کرد.

شدت زلزله به حدی بود که در بیشتر شهرها و مناطق استان گلستان ازجمله در گرگان حس شد و به گفته‌ی منابع محلی در مناطق روستایی نزدیک به رامیان، برخی منازل براثر زلزله دچار آسیب و خسارت شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها در مسیر دو روستای الهادی و ویرو ریزش کوه سبب محدودیت تردد برای خودروهای عادی شده است.

فرماندار رامیان به دنبال وقوع این زلزله به استناد گزارش‌های اولیه گفت که دست‌کم پنج نفر از اهالی دو روستای قورچای و ویرو مصدوم شده‌اند، اما حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از افزایش شمار مصدومان زلزله رامیان به ۱۰ نفر خبر داد و گفت که «هفت نفر در روستای قورچای و سه نفر در روستای الهادی دچار مصدومیت شده‌اند.»

فرماندار رامیان تأکید کرد که گاز و برق برخی از مناطق روستایی رامیان نیز براثر زلزله قطع شد ولی تیم‌های کشیک اقدام به وصل مجدد گاز و برق این مناطق کردند.

/ا.م