آمریکا: محموله‌ی موشک‌های دوربرد ایران بە ونزوئلا را منهدم خواهیم کرد

رییس جمهوری ونزوئلا نسبت به خرید موشک‌های بالستیک از ایران ابراز تمایل کرده است

اربیل (کُردستان۲۴)- الیوت آبرامز، مسئول ویژه‌ی امور ونزوئلا و ایران در وزارت خارجه‌ی آمریکا، هشدار داد که آمریکا محموله‌ی موشک‌های دوربرد احتمالی ایران به رژیم نیکلاس مادورو در ونزوئلا را منهدم خواهد کرد.

آبرامز گفت: «انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به ونزوئلا برای ایالات‌متحده قابل‌قبول نیست و مجاز یا قابل‌تحمل نخواهد بود.»

به گفته‌ی آبرامز، آمریکا "از هر تلاشی" برای متوقف‌کردن محموله‌ی موشکی ایران به ونزوئلا استفاده خواهد کرد و اگر این محموله به طریقی به ونزوئلا برسد، آن را در "آنجا منهدم خواهد کرد."

نیکلاس مادورو، رییسجمهوری ونزوئلا، در واکنش به اظهارات همتای کلمبیایی خود که گفته بود، ونزوئلا در فکر خرید موشک‌های ایران است، این ایده را “خوب” توصیف کرد و از وزیر دفاع خود خواست، دراین‌باره با ایران مذاکره کند.

برخی از مقامات نظامی ایران نیز پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران از احتمال فروش موشک‌های دوربرد ساخت ایران به ونزوئلا خبر داده بودند.

هادی اعلمی فریمان، کارشناس روابط بین‌المللی در ایران، در گفتگو با رسانه‌های این کشور  گفت: مطرح‌کردن فروش موشک ایرانی بە ونزوئلا تلەای است کە برای ایران گذاشته شده است.

/ا.م