واکسیناسیون ضد کرونا در فرانسه بە زودی آغاز می‌شود

مرحله دوم واکسیناسیون ضد کرونا در ماه‌های آوریل تا ژوئن خواهد بود

اربیل (کُردستان۲۴)- امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه، اعلام کرد که واکسیناسیون ضدویروس کرونا احتمالاً از اواخر ماه دسامبر و اوایل ماه ژانویه در این کشور آغاز خواهد شد و در مرحله‌ی اول، این واکسیناسیون بر روی افراد آسیب‌پذیر انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون پس از گفت‌وگو با نخست‌وزیر بلژیک گفت که مرحله دوم واکسیناسیون ضد کرونا در ماه‌های آوریل تا ژوئن خواهد بود و تعداد بیشتری از مردم را در بر خواهد گرفت.

بااین‌حال وی تأکید کرد که واکسیناسیون کرونا اجباری نخواهد بود، اما دولت امیدوار است که با سیاست «اقناع و شفافیت» بتواند اعتماد بیشتر مردم را به واکسیناسیون کرونا جلب کند.

بر اساس اعلام دولت فرانسه قرار است اولین مرحله‌ی از واکسیناسیون کرونا بر روی ساکنان خانه‌های سالمندان صورت گیرد. افراد بالای ۶۵ سال و همچنین شاغلان در بیمارستان‌ها در مرحله بعدی واکسیناسیون قرار دارند. اکنون ۸۴۰ هزار نفر از سالمندان فرانسوی در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی به یون تک روز سه‌شنبه درخواست مجوز خود را به اتحادیه‌ی اروپا ارائه دادند و امیدوارند که توزیع واکسن کرونا ساخت این شرکت‌ها از اواخر ماه جاری میلادی در اروپا آغاز شود.

/ا.م