مسرور بارزانی بی‌احترامی بە گردشگران دیگر مناطق عراق فدرال را بە شدت محکوم کرد

نخست‌وزیر: اقلیم کُردستان همیشه میزبان آوارگان دیگر نقاط عراق و کشورهای همسایه بوده است

اربیل (کُردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کُردستان روز شنبه ۱۳ دی‌ماه، در پیامی حمله‌ی اغتشاشگران بە گردشگران بغدادی استان‌های جنوبی عراق در اقلیم کُردستان را سرزنش و محکوم کرد

نخست‌وزیر ضمن ابراز تأسف از برخورد ناشایست تعدادی با گردشگران دیگر مناطق عراق در اقلیم کُردستان، گفت: "تعدادی اغتشاشگر در چند روز گذشته بە گردشگران بغداد و دیگر استان‌های عراق کە برای گذراندن تعطیلات به کُردستان آمده‌اند، حمله کرده‌اند. این دست‌درازی‌های دور از شأن و ارزش‌های والای جامعه را محکوم می‌کنم.

اقلیم کُردستان در سال‌های گذشته تاکنون برای میلیون‌ها آواره و پناهنده‌ی استان‌های عراق و کشورهای همسایە پناهگاهی آرام بوده و درهای کردستان بدون تبعیض برای میزبانی و در آغوش گرفتن آنان باز بوده است. همچنین صدها هزار گردشگر بە اقلیم کردستان روی آورده و با محبت و احترام مورد استقبال قرارگرفته‌اند. بااین‌حال رخدادهای اخیر با  فرهنگ گذشت و همزیستی صلح‌جویانە و انسان دوستانه‌ی مردم کُردستان سازگار نیست. هرکس و جریانی برای برهم زدن و زشت جلوه دادن این فرهنگ عالی جامعه‌ی ما عمل نماید، با برخورد شدید قانون موجە خواهد شد."

/ا.م