جعفری: عراق در جبهه جدید ترامپ علیه ایران قرار نخواهد گرفت

نقاط مشترک زیادی هست که عراق را با ایران متحد میکند، از جمله مرز مشترک 1400 کیلومتری، روابط تاریخی و اجتماعی و منافع و تهدید مشترک».

K24 - اربیل

ابراهیم جعفری وزیری خارجه عراق به اظهار اینکه بغداد به ائتلاف واشنتون علیه ایران نمی پیوندد گفت "عراق سیاست علیه ایران را رد میکند».

به گزارش کردستان24، جعفری در مصاحبه ای با روزنامه ABC اسپانیا در پاسخ سوالی درباره کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل جبهه جدیدی علیه ایران گفت «عراق به سیاستی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و برخی کشورهای عربی در برابر ایران در پیش گرفته اند نمی‌پیوندد.

وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس بین‌المللی درباره قربانیان خشونتهای قومی و مذهبی در خاورمیانه در مادرید پایتخت اسپانیا گفت «عراق در جبهه علیه ایران  قرار نخواهد گرفت، چونکه سیاست محورگیری در منطقه را رد میکند».

جعفری همچنان گفت «تاکنون ایران به عراق حمله نکرده یا یک وجب خاک ما را اشغال نکرده است، در حالی که همسایه شمالی (ترکیه) نیروهایش در عمق 110 کیلومتر داخل عراق هستند، ما این دخالت را رد میکنیم، با این حال بغداد روابط خود را با آنکارا ادامه داده است».

وی همچنین به نقاط مشترک بین ایران و عراق اشاره کرد و گفت «نقاط مشترک زیادی هست که عراق را با ایران متحد میکند، از جمله جغرافیا که مرز مشترکمان به 1400 کیلومتر میرسد، افزون بر روابط تاریخی، اجتماعی و منافع و تهدید مشترک».

50 پرسنل نظامی اسپانیا به نیروهای امنیتی عراق آموزش نطامی میدهند، که در جنگ موصل شرکت دارند.