مسرور بارزانی با سرکنسول‌ها و دیپلمات‌های کشورها در اقلیم کوردستان دیدار کرد

مسرور بارزانی در این دیدار بر عدم تداخل حقوق مادی مردم کوردستان در مذاکرات اربیل و بغداد تأکید کرد
kurdistan24.net

اربیل (کوردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز چهارشنبه اول بهمن‌ماه۱۳۹۹ در اربیل با سرکنسول‌ها و دیپلمات‌های کشورها در اقلیم کوردستان دیدار کرد.

نخست‌وزیر در این دیدار از اوضاع داخلی اقلیم کوردستان و اصلاحات در کابینه‌ی نهم و روابط میان اقلیم کوردستان  و دولت فدرال سخن گفت.

مسرور بارزانی گفت، اقلیم کوردستان بدون همیشه برای بهبود روابط با دولت فدرال و حل سیاسی همەی مشکلات بر مبنای قانون اساسی تلاش کرده است. بە این مناسبت نیز همەی تعهدات خود را در راستای حصول توافق در جهت منافع همەی هم‌وطنان عراقی انجام داده است. نخست‌وزیر اقلیم کوردستان همچنین تأکید کرد کە لازم است موضوع مزایای حقوق‌بگیران از مناقشات سیاسی سوا باشد و حقوق کارمندان کوردستان بە کارت فشار علیه اقلیم کوردستان تبدیل نشود و از سیاست گرسنه ماندن حقوق بگیران کردستان خودداری بشود.

بارزانی، با اشاره به کارنامه‌ی دولت اقلیم کوردستان در راستای اتکا بر تنوع منابع اقتصادی و افزایش منابع درآمد و کاهش مصارف و تنظیم امور مالیاتی و ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت، همه‌ی تلاش‌های خود را بر تأمین حق حقوق‌بگیران کوردستان متمرکز کرده‌ایم.

مسرور بارزانی، تأکید کرد کە اقلیم کوردستان یکی از فاکتورهای ایجاد ثبات در منطقه است و خواستار روابط دوستانه با همه‌ی کشورهای همسایه و تقویت روابط با جامعه‌ی بین‌الملل است. بارزانی همچنین تداوم همکاری و حمایت از اقلیم کوردستان در جهت مبارزه با تهدیدات تروریسم را ضروری دانست.

/ا.م