نچیروان بارزانی با رئیس جمهور روسیه و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

بارزانی با تاکید بر روابط اربیل و مسکو از نقش روسیه در جنگ علیه ترور قدردانی کرد
kurdistan24.net

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24 از روسیه، نچیروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان روز جمعه 12 خرداد 1396  به طور جداگانه از طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

بارزانی به منظور شرکت در مجمع جهانی اقتصادی در سن پیترزبورگ روسیه به سر می‌برد و قباد طالبانی معاون نخست وزیر و آشتی هورامی وزیر منابع طبیعی در این سفر بارزانی را همراهی می‌کنند.

نخست وزیر اقلیم کردستان در دیداری با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیا، روابط دو طرفه و همکاریهای سیاسی، اقتصادی و جنگ علیه گروه تروریستی داعش را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در دیداری با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، سن پیترزبورگ 12 خرداد 1396
نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در دیداری با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، سن پیترزبورگ 12 خرداد 1396

لاوروف در این دیدار با تاکید بر مشارکت زیادتر شرکتهای روسیه در اقلیم کردستان گفت «در چهارچوب قانون اساسی عراق روابطمان را با اقلیم کردستان تقویت خواهیم کرد».

همچنین گفت «بغداد از روابط میان مسکو و اربیل مطلع است».

نخست وزیر دولت اقلیم کردستان بعد از دیدار با وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت «درباره جنگ علیه ترور و وضع منطقه بحث و گفتگو کردیم و از نقش روسیه در جنگ علیه ترور قدردانی کردیم».

بارزانی در پاسخ سوالی درباره آینده روابط میان اربیل و مسکو به روابط تاریخی بین دو طرف اشاره کرد و مشارکت در مجمع اقتصادی سن پیترزبورگ را فرصت خوبی دانست برای توسعه روابط در تمام زمینها، از جمله در بخشهای انرژی، سیاسی و اقتصادی.