رسانه‌های روسیه: آمریکا پیشنهاد تقسیم سوریه را به مسکو داده است

«آمریکا میخواهد مناطق تحت نفوذ روسیه را در سوریه مشخص کند».

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24 از رسانه‌ها روسیه، ایالات متحده آمریکا پشنهاد تقسیم سوریه را به مسکو داده است.

جنگنده‌ها آمریکا تاکنون 3 بار مواقع نیروهای تابع رژیم اسد را بمباران کرده‌اند.

به گزارش سپوتنیک روسیه، واشنتون در روز سه‌شنبه 16 خرداد اعلام کرد «ائتلاف بین المللی قصد مبارزه با رژیم سوریه یا نیروهای همپیمان آن را ندارد، اما در صورتی که نیروهای همپیمان رژیم از مناطق درگیری اجتناب نکنند، از خودمان دفاع خواهیم کرد».

روزنامه «نیزافیسیمایا گاریتا» روسیه در این باره نوشت: «واشنگتن با این اعلام پیشنهاد آغاز تقسیم سوریه را به مسکو داده است».

این منبع همچنان به فشارهای آمریکا بر روی مسکو اشاره می‌کند و می‌نویسد «آمریکا میخواهد با این فشارها و توجیه بمباران هوایی نیروهای حکومت سوریه و همپیمانانش، منطقه تحت نفوذ روسیه را در سوریه تعیین کند».

نیروهای رژیم و همپیمانان آن با حمایت روسیه قصد دارند وارد منطقه مرزی «التنف» با عراق شوند، در حالی که نیروهای معارض  سوریه با حمایت ائتلاف بین المللی جنگ علیه داعش به رهبری آمریکا در صدد کنترل مناطق مرزی با عراق و اردن هستند.

لشکرکشی طرفهای درگیر سوریه به این مناطق بعد از آن آغاز شد که خبرهایی در خصوص تغییر کوریدور ایران از خاک سوریه به دریای مدیترانه انتشار یافت.

روزنامه گاردیان در گزارشی اعلام کرد حضور رو به رشد نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه، استفاده ایران از کوردیور اصلی این کشور برای رسیدن به دریای مدیترانه غیرممکن ساخته و مسیر تحرکات نظامی خود را 226 کیلومتر به طرف جنوب تغییر داده است تا رودرویی مستقیم با نیروهای آمریکا که برای نبرد با داعش در آن مسیر حضور دارند صورت نگیرد.