سوئد از همه پرسی استقلال کردستان حمایت میکند

«وجود کشور مستقل کردستان برای آینده خاورمیانه و تقویت سیستم دمکراسی در این منطقه لازم است و از لحاظ سیاسی و اقتصادی به یک دوست بسیار خوب اروپا تبدیل خواهد شد».

K24 - اربیل

به گزارش کردستان24، فردریک مالم عضو پارلمان سوئد از حزب لیبرال اعلام کرد حزب او از همه پرسی استقلال کردستان و نیروهای پیشمرگه در جنگ علیه داعش حمایت میکند.

مالم به خبرنگار کردستان24 گفت «حزب لیبرال در آخرین کنگره‌اش تصمیم گرفت از همه پرسی استقلال کردستان حمایت کند. اگر ملت کرد در یک همه پرسی به استقلال رای بدهند، ما از تصمیمشان حمایت خواهیم کرد و بر این باوریم دولت سوئد هم باید به این تصمیم احترام بگذارد و حمایت کند و  کشور جنوب کردستان را به رسمیت بشناسد».

وی همچنین گفت «از استقلال کردستان حمایت خواهم کرد و کردستان به زور به عراق چسبانده شده است، در حالی که خاک مستقل دارد و کردها بزرگترین ملت بدون دولت هستند و با گونه‌ای وحشیانه به آنها خیانت و ظلم شده و در طی 100 سال گذشته کشورشان را تقسیم کردند».

مالم در بخش دیگری از سخنانش، وجود کشور مستقل کردستان را برای آینده خاورمیانه و تقویت سیستم دمکراسی در این منطقه لازم دانست و گفت «کشور مستقل در جنوب کردستان از لحاظ سیاسی و اقتصادی به یک دوست بسیار خوب برای اروپا بویژه سوئد تبدیل خواهد شد».

عضو پارلمان سوئد با تاکید بر نقش نیروهای پیشمرگه در جنگ علیه ترور گفت «ملت کرد در مبارزه علیه ترور هزاران قربانی داده و ار این رو تمام دنیا بدهکار است و باید از کردها و نیروهای پیشمرگه حمایت کنند، چونکه این تنها جنگ کردها نیست، بلکه جنگ تمام جهان در مقابل تروریسم است و انفجارهای استوکهلم، منچستر و پاریس نمونه بارزی هستند و بنابراین بایستی تمام دنیا از کردها حمایت کنند».

وی با اشاره به اعزام مربیان دوره‌های آموزشی نظامی سوئد به کردستان از مقامات کشورش درخواست کرد با فرستادن اسلحه و تجهیزات از نیروهای پیشمرگه بیشتر حمایت کنند، بویژه برای مقابله با بربریتی که دخترهای ایزدی را قربانی کرد.