تیراندازی سپاه پاسداران به ظن اقدام تروریستی در آرامگاه آیت الله خمینی

تیراندازی هوایی در محوطه آرامگاه موجب وحشت مردم شد

K24 - اربیل

تیراندازی در آرامگاه آیت الله خمینی موجب وحشت مردم شد که در مراسم شب احیاء بیست و سوم ماه رمضان در این مکان حضور داشتند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد شب گذشته در میانه برگزاری مراسم شب احیاء بیست و سوم ماه رمضان در حرم آیت الله خمینی، یک مامور انتظامی به یکی از افراد مشکوک شد و پس از فرمان ایست تیراندازی هوایی کرد.

کلانتری 205  با تکذیب تیر اندازی از سوی عوامل انتظامی توضیحاتی درباره تیراندازی در آرامگاه آیت الله خمینی ارائه داد.

بر اساس اعلام کلانتری 205 ، شلیک تیر هوایی از سوی عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محدوده حرم مستقر هستند، انجام شده است.

همچنین گفت «مأموران سپاه پاسداران مستقر در حرم امام خمینی به یکی از عکاسان حاضر در محل مشکوک شده و دستور ایست به او داده‌اند که با توجه به اینکه عکاس مذکور متوجه دستور ایست مأموران نشده، عوامل سپاه اقدام به شلیک تیر هوایی کرده‌اند که پس از کنترل مدارک وی مشخص شد که این فرد دارای مجوز عکاسی بوده است».

اخطار ايست و متعاقب آن تیراندازی هوایی، مشارکت کنندگان این مراسم را وحشت زده کرد.

در حملات روز 17 خرداد ماه جاری در آرامگاه امام خمینی و ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران 17 نفر کشته و زیادتر از 50 تن زخمی شدند.

داعش با انتشار ویدیویی از عناصر مسلح خود در مجلس شورای اسلامی مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و وعده حملات بیشتری داد. در حالی که بسیاری از اعضای هیات حاکمه ایران، عربستان را مسئول آن می‌دانند.