ویان دخیل: داعشی‌ها زن ایزدی را ناچار بە خوردن گوشت فرزند خویش کردەاند

ویان دخیل نماینده کرد ایزدی در مجلس نمایندگان عراق، تجاوز داعشی‌ها بە زنان ایزدی را بازگو می‌کند
kurdistan24.net

k24- اربیل

نمایندە ایزدی در مجلس نمایندگان عراق، در گفتگو با شبکە تلویزیونی " اکسترا نیوز" مصر با اشارە بە جنایاتی کە داعش در حق کردهای ایزدی انجام دادە است، گفت: همیشە این سؤال برای ما مطرح است کە چرا داعش این اعمال ددمنشانە را تنها در برابر کردهای ایزدی انجام داد؟

این نمایندە ایزدی‌ها از لیست پارت دمکرات کردستان در فراکسیون کردستان مجلس نمایندگان عراق، بە نقل یکی از مادران ایزدی در اسارت داعش پرداخت. ویان در حالیکە در این گفتگو نتوانست اشکهای خود را پنهان نماید، گفت: " یکی از مادران ایزدی در بند داعش بە مدت سە روز از آب  و غذا محروم می‌گردد. پس از سە روز تحمل گرسنگی بە اوغذا می‌دهند، پس از خوردن غذا می‌گویند خورش تهیە شدە از گوشت پسر یک‌سالەاش را بە وی دادەاند."

ڤیان دخیل در ادامە گفتگو با شبکە اکسترانیوز، خاطرات تلخ یک خانوادە ایزدی را نقل می‌کند کە داعشی‌‌ها جلو چشم آنان بە دختر دە سالەاشان تجاوز می‌کنند کە آن طفل بعد از تجاوز جان می‌سپارد.

تروریستهای داعش، پس از اشغال موصل حملات شدیدی را علیە ایزدی‌ها آغاز کردند. در حالیکە پیروان مذاهب گوناگونی در مناطق تحت اشغال داعش بودند، بیشترین تجاوزهای ددمنشانە علیە کردهای ایزدی انجام شدە است.

پیروان اهل سنت بیشترین جمعیت کردهای ساکن اقلیم کردستان را تشکیل می‌دهد، اما کردها از اسلام شیعی،  مسیحی، ایزدی، کاکەای و دیگر مذاهب هم پیروی می‌کنند.