علی لاریجانی بە عمار حکیم توصیە کرد با برگزاری همەپرسی استقلال کردستان مخالفت کند

عمار حکیم: تجزیه عراق فقط به این کشور ختم نمی‌شود و در کل منطقه بازتاب خواهد داشت

k24 - اربیل

علی لاریجانی، رئیس مجلس شواری اسلامی ایران روز دوشنبه 12 تیرماه، در دیدار با عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق گفت: عراق نقش مهمی در منطقه دارد و نباید این کشور به سمت تجزیه برود چون این کار فقط به نفع اسرئیلی‌‌ها خواهد بود و باید جلوی این اتفاق گرفته شود و مردم نسبت به این مسئله و عواقب آن آگاه باشند.

بە گزارش وبسیایت مجلس شورای اسلامی، عمار حکیم در این دیدار در مورد برگزاری همە‌پرسی اسقلال کردستان، گفت:  "تجزیه عراق فقط به این کشور ختم نمی شود و در کل منطقه بازتاب خواهد داشت و به نفع کسانی تمام خواهد شد که همیشه به دنبال ایجاد تفرقه میان کردها و شیعه بوده‌اند. اسراییل همیشه به دنبال آن بوده که در خاورمیانه پایگاه جدی داشته باشد و به همین دلیل از برگزاری رفراندوم و تجزیه عراق و ایجاد اختلاف در میان مردم عراق حمایت می‌کند."

رئیس مجلس اعلای عراق گفت: عراق اکنون در شرایط پس از آزادی موصل در شرایط جدیدی قرار گرفته است و باید برنامه ریزی و طرحی برای این شرایط داشته باشد و همکاری جمهوری اسلامی ایران می تواند کمک زیادی در این زمینه نماید.

عمار حکیم در پایان با اشاره به انتخابات پیش روی این کشور اظهار داشت: ما در 10 ماه آینده انتخابات مهمی را در پیش رو داریم که این انتخابات خط مشی دهه آینده را مشخص می کند و باید برای آن از حالا برنامه ریزی داشته باشیم.