ژنرال آمریکایی: ایران عامل بی ثباتی در منطقه است

«بین دولت ایران و مردم این کشور تمایز قائل می شویم که ملت ایران به لحاظ فرهنگی بسیار غنی و عمیق هستند و در این منطقه جایگاه دارند».

K24 - اربیل

ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد دولت ایران در دراز مدت مهمترین عوامل بی‌ثباتی در منطقه است، بویژه نیروی قدس سپاه پاسدران این کشور.

به گزارش رادیو فردا، ژنرال جوزف ووتل در مصاحبه با نشریه «تامپا بی‌تایمز» اظهار داشت: «نفوذ ایران در منطقه مهم است و همانطور که پیشتر من و دیگران گفته‌ایم، ایران شاید بی‌ثبات‌ترین کننده (نیرو) در منقطه است».

وی همچنین گفته است «بایستی بین حکومت ایران و مردم ایران تمایز قائل شویم. می‌خواهم مطمئن شوم که چنین تمایزی را بیان کرده‌ام. ملت ایران، به لحاظ فرهنگی بسیار غنی و عمیق هستند و در این منطقه جایگاه دارند».

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا با اشاره به عملکرد دولت ایران و نقش نیروهای قدس سپاه گفت «حکومت ایران و اقدامات آن، به ویژه نیروی قدس سپاه، مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه در درازمدت است».

وی همچنین نگرانی خود را درباره نقش قطر و تاثیر آن بر مسئله ایران بیان نمود و گفت «بحران قطر باعث شده است که توجه‌ها به جای این که بر مسایلی مانند ایران متمرکز شود، به مسایل دیگری جلب شود و باعث عدم هماهنگی بین متحدان ما در منطقه شود».

ستاد مرکزی آمریکا با هشت هزار نیروی نظامی به فرماندهی ژنرال جوزف ووتل مسئولیت نظامی آمریکا در خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه بر عهده دارد.

فرماندهی عملیات علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و همچنین طالبان در افغانستان بر عهده این ستاد است.