وزیر ارتباطات ایران: سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد

محمود واعظی با اشارە بە انتقال سرور و CDN های تلگرام بە ایران، گفت: گفتگو با مدیران تلگرام جهت ادامە همکاری‌های بیشتر ادامە دارد.

 k24- اربیل

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران،  درباره انتقال سرور و CDN محتوای تلگرام به ایران گفت: هر دو درست است، اکنون سرور تلگرام به ایران آمده و CDNها هم در حال نصب است که نتیجه توافقات ایران و تلگرام است.

 بە گزارش خبرگزاریهای ایران، محمود واعظی در حاشیه افتتاح پارک فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات در کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اعلام شده تلگرام سرورهایش را به ایران آورده، در این قضیه سرور منتقل شده یا CDN (توزیع محتوا) گفت: هر دو درست است تا سرور وجود نداشته باشد CDN در آن نصب نمی‌شود.

 

 

واعظی گفت: این اقدام شروع یک کار بزرگ است و فکر می‌کنم اجازه دهیم همین سیاستی که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده پیش برود و گام به گام در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم انشاالله همانطور که وعده کرده‌ایم به نتیجه برسد.

  رئیس تلگرام  گفتە بود کە «در هر صورت، در حالی که ما در حال تحقیق در مورد راه های بهبود قابلیت اتصال و سرعت برای کاربران خود در سطح جهانی هستیم، یک مسئله وجود دارد و آن این که ما هرگز محل سرورهای خود را تغییر نخواهیم داد همچنین سیاست حفظ حریم خصوصی ما تغییر نخواهد نکرد. علی رغم محدودیت قوانین و یا تهدید مقامات محلی، تلگرام تنها در قبال کاربران مسئول است و فقط کاربران ما می توانند خواسته‌های خودشان را به ما دیکته کنند.»