آمریکا: ایران اجازه دسترسی به مراکز نظامی نداده است

ایران تاریخ روشنی از دروغگویی و برنامه‌های مخفی هسته‌ای دارد.

K24 - اربیل

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران اجازه دسترسی به مراکز نظامی این کشور را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

به گزارش رویترز، هیلی پس از دیدار با مقامات آژانس ابراز نگرانی کرد که بازرسان آژانس اجازه دسترسی به مراکز نظامی ایران ندارند.

وی در یک کنفرانسی خبری در نیویورک گفت «من به آژانس اطمینان دارم ولی آنها با کشوری طرف هستند که تاریخ روشنی از دروغگویی و برنامه‌های مخفی هسته‌ای پشت سرش دارد».

همچنین از آژانس خواسته است برای اطمینان یافتن از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تمام اختیارات خود را به کار گیرد و از هر زاویه‌ای که ممکن باشد پایبندی ایران را به توافق راستی‌آزمایی کند.

سفیر آمریکا به منظور اطمینان از کارکرد آژانس اتمی و ضرورت بازرسی از مراکز نظامی ایران با مقامات آژانس دیدار کرده بود.

وی حامل نگرانی و پرسش آمریکا درباره توافق اتمی بود که واشنگتن خواهان شفافیت بیشتر در این مورد شده است و از بابت عدم دسترسی بازرسان آژانس به مراکز نظامی ایران نگران است و به باور آنها مراکز نظامی ایران مشکوک و در حال پنهان کردن بعضی فعالیتها هستند.

مقامات سیاسی و نظامی ایران با بازدید بازرسان آژانس از مراکز نظامی مخالفت کرده‌ و گفته‌اند برخلاف توافق هسته‌ای است و به آنان اجازه نخواهند داد از مراکز نظامی بازدید کنند.