حمید کفائی: افزودن فقها به شورای دادگاه فدرالی حاکمیت عراق را با خطر بزرگی روبه‌رو می‌کند

"شبه نظامیان دشمن کورد هستند و خواستند امنیت کوردستان را بر هم بزنند"
حمید کفائی، نویسنده و پژوهشگر عراقی
حمید کفائی، نویسنده و پژوهشگر عراقی

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- نویسنده و پژوهشگر عراقی تاکید کرد که نباید شهروندان عراقی اجازه بدهند کشوری دیگر فقهای دینی را وارد نهادهای قانونی آنان کند.

حمید کفائی، نویسنده و پژوهشگر عراقی در مورد افزودن فقهای دینی به شورای دادگاه فدرالی عراق، به (کوردستان٢٤) گفت:" هر کس که عضو دادگاه فدرالی می‌شود اگر به یک سیستم ایدئولوژیکی یا دینی مانند ایران وابسته باشد خطر بزرگی متوجه حاکمیت عراق خواهد شد و این عراق را به سمتی غیر مطلوب سوق می‌دهد".

این پژوهشگر عراقی تاکید کرد که نباید شهروندان عراقی اجازه بدهند کشوری دیگر فقهای دینی را وارد نهادهای قانونی آنان کند.

کفائی، می‌گوید که احزاب شیعه به دولت مدنی اعتقاد ندارند و خواستار دولت فقهی هستند و این فرآیند سیاسی در عراق را به خطر می‌اندازد چرا که در آن صورت یک دولت دینی وابسته به دولت خارجی بر عراق فرمانروایی خواهد کرد که میلیون‌ها عراقی علیه چنین حاکمیتی هستند.

وی حضور کارشناسان حقوقی را در دادگاه فدرالی ضروری می‌داند نه فقهای دینی.

در مورد اظهارات شئونیستی که گروه‌های شبه نظامی شیعه علیه کورد ابراز می‌دارند، کفائی گفت:" هدف از این اظهارات ایجاد شکاف ملی میان عراق و اقلیم کوردستان است، اقلیم کوردستان تنها منطقه‌ای است که در عراق ثبات و امنیت دارد، پیشرفت کرده و گردشگران به آن روی می‌آورند، این در حالی‌ست که شبه نظامیان، دیگر مناطق عراق را برای هم‌میهنان به دوزخ تبدیل کرده‌اند، آنها دشمن کورد هستند و با حملات راکتی به فرودگاه هِولِر/اربیل خواستند امنیت کوردستان را بر هم بزنند".

کفائی تاکید کرد که تا گروه‌های شبه نظامی در عراق حضور دارند عراق استقلال نخواهد داشت.

ب.ن