فراکسیون پارت دمکرات کوردستان به ترکیه و پ ک ک: بیش از این مردم کوردستان و محیط زیست کوردستان را فدای این جنگ نکنید

"از دولت عراق می‌خواهیم بی‌ طرف نباشد با دولت ترکیه مذاکره کند و پیامی واضح به پ ک ک ارسال کند"

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- فراکسیون پارت دمکرات کوردستان در پارلمان کوردستان، در باره صدمات و آسیب‌های جنگ ترکیه و حزب کارگران کوردستان (پ ک ک)، به مردم و محیط زیست اقلیم کوردستان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه

اطلاعیه فراکسیون پارت دمکرات کوردستان در باره جنگ پ ک ک  و ترکیه و آسیب رساندن به محیط زیست کوردستان

متاسفانه جنگ پ ک ک و ترکیه همیشه برای حیات و محیط زیست کوردستان، روستاها و مناطق مرزی، ویرانی و نابودی به بار آورده است.

ما نه تنها در اوضاع کنونی، بلکه در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم که بیش از این مردم غیر نظامی را قربانی و شهید نکنید. مشکل خود را در داخل مرزهای ترکیه حل کنید و مردم کوردستان و محیط زیست کوردستان و حیوانات و طبیعت کوردستان را فدای این جنگ نکنید.

همانگونه که از دولت ترکیه می‌خواهیم مردم غیر نظامی و طبیعت و روستاهای کوردستان را فدای مشکلات خود با پ ک ک نکند، به پ ک ک نیز می‌گوییم که همیشه به دست ترکیه بهانه داده و بدون احساس مسئولیت با اوضاع حساس اقلیم کوردستان برخورد کرده است و می‌خواهند اقلیم کوردستان را به جنگ بکشانند تا مردم و طبیعت و خاک کوردستان تاوان آن را بدهند.

همچنین از دولت عراق می‌خواهیم که موضعگیری کرده و در این مسئله بی‌ طرف نباشد، با دولت ترکیه مذاکره کند و پیامی واضح به پ ک ک ارسال کند.

در باره این موضوع نامه‌ای به ریاست پارلمان کوردستان ارسال می‌کنیم و خواستار برگزاری نشست ویژه پارلمان و اتخاذ رویه لازم در رابطه با این موضوع خواهیم شد.

ب.ن