مسرور بارزانی با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار کرد

مقابله با افراط گرایی و ریشه کن کردن علل آن بررسی شد
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و سوفی ویلمز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و سوفی ویلمز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان، در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک، موضوع مقابله با افراط گرایی و ریشه کن کردن علل آن را بررسی کرد.

امروز پنجشنبه ٢٠ خرداد ١٤٠٠، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، در دومین روز سفر خود به کشور بلژیک با سوفی ویلمز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه آن کشور دیدار کرد.

در این دیدار، توسعه روابط میان اقلیم کوردستان و بلژیک، آخرین تحولات عراق و منطقه، روابط میان اقلیم کوردستان و دولت فدرال، خطرات و تهدیدات تروریسم و جنگ داعش، مقابله با افراط گرایی و ریشه کن کردن علل آن، تلاش برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه و برخی موضوع‌های دیگر مورد اهمیت طرفین، بررسی شدند.

نخست وزیر اقلیم کوردستان، ضمن قدردانی از حمایت‌های بلژیک در چهارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، بر اهمیت تدوام همکاری و هماهنگی بلژیک و جامعه بین‌المللی با عراق و اقلیم کوردستان تاکید کرد. پایبندی اقلیم کوردستان را نیز به امر توسعه همزیستی مسالمت آمیز مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک، از هماهنگی و همکاری دولت اقلیم کوردستان با فرستاده‌های آن کشور به عراق و سوریه قدردانی کرد و حمایت و آمادگی کشورش را برای توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کوردستان و مقابله با موانع امنیتی و تروریسم اعلام کرد.

ب.ن

ب.ن