پیشبرد روابط میان اقلیم کوردستان و یونان و آخرین تحولات عراق و منطقه بررسی شدند

نخست وزیر اقلیم کوردستان با نخست وزیر یونان دیدار کرد
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان در دیدار با نخست وزیر یونان، بر خواست اقلیم کوردستان برای توسعه بیشتر روابط دو جانبه با یونان تاکید کرد.

امروز جمعه ٢١ خرداد ١٤٠٠، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، در آتن پایتخت یونان، با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، دیدار کرد.

در این دیدار، پیشبرد روابط میان اقلیم کوردستان و یونان و آخرین تحولات عراق و منطقه بررسی شدند.

نخست وزیر اقلیم کوردستان، با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی میان اقلیم کوردستان و یونان، بر خواست اقلیم کوردستان برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تاکید نمود، به ویژه در زمینه سرمایه گذاری و تبادلات بازرگانی. ایشان امیدوار شد که در آینده‌ای نزدیک از نخست وزیر یونان در اقلیم کوردستان استقبال شود.

نخست وزیر یونان نیز، از دیدار با هیئت بلند پایه دولت اقلیم کوردستان ابراز خوشحالی کرد و آن را دیداری تاریخی توصیف کرد، به ویژه که برای اولین بار است یک نخست وزیر اقلیم کوردستان به یونان سفر می‌کند. نخست وزیر یونان، همچنین آمادگی کشورش را برای توسعه روابط دو جانبه با اقلیم کوردستان اعلام کرد و اظهار داشت که در آینده‌ای نزدیک، به همراه یک هیئت بلند پایه دولتی و سرمایه گذاران یونانی، از عراق و اقلیم کوردستان دیدار خواهد کرد.

روابط میان اقلیم کوردستان و دولت فدرال، آخرین تحولات منطقه، مقابله با خطرات و تهدیدات تروریسم و جنگ داعش، از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این دیدار بودند.

ب.ن