مسرور بارزانی: یک نسل جدید دانشگاهی به میان آمده که بهترین نیرو و سلاح برای پیشرفت است

"دانشگاه باید رهبران آینده و افراد متفکر پرورش دهد"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان

اربیل (کردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کردستان، در مراسم فارغ‌ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آمریکایی کردستان در شهر دهوک، تاکید کرد که یک نسل جدید دانشگاهی به میان آمده که بهترین نیرو و سلاح برای پیشرفت است.

عصر امروز یکشنبه ٣٠ خرداد ١٤٠٠، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، در مراسم فارغ‌ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آمریکایی کردستان در شهر دهوک، به ایراد سخنرانی پرداخت.

نخست وزیر اقلیم کردستان در آغاز سخنان خود از اعضای هیئت دانشگاه، کارکنان و اساتید دانشگاه قدردانی کرد و به دانشجویان فارغ التحصیل شده سال تحصیلی ٢٠٢٠ – ٢٠٢١ تبریک گفت.

مسرور بارزانی، گفت:" افتخار می‌کنم که توانسته‌ام حضور یابم و شاهد موفقیت شما هستم، زحمات شما برای عبور از موانع را می‌ستایم، توانستید بر بیماری همه‌گیر کرونا فائق شوید".

همچنین اظهار داشت:" از ماه فوریه ٢٠٢٠ میلادی شما به شیوه آنلاین به تحصیل ادامه داده‌اید. خوشحالم از اینکه تحصیل در این دانشگاه به شکلی موفقیت آمیز و ممتاز ادامه داشت و برای دانشگاه‌های دیگر سرمشق شد".

نخست وزیر، یادآور شد که با گسترش ویروس کرونا، دانشجویان تلاش کردند و داوطلبانه با فقرا همکاری کردند، نمونه شدند و با راه‌اندازی کارزار‌های متفاوت مشارکت فعالی در پروژه‌های داوطلبانه و خیرخواهانه داشتند.

 ایشان افزود:" به رغم گسترش کرونا توانستند پروژه‌های موفقیت آمیزی به انجام برسانند که خود موفقیتی بزرگ بود. همچنین ایجاد سیستم الکترونی برای کتابخانه دانشگاه تا برای تداوم تحصیل از آن استفاده شود و توانستند پروژه‌های کوچک بازرگانی راه‌ندازی کنند، فاغ التحصیلان دانشگاه آمریکایی در دهوک تلاش کردند در مسابقات علمی در سطح عراق، مشارکت کنند".

همچنین با اشاره به زمان آغاز تاسیس دانشگاه، اظهار داشت:" چند سال پیش رویای وجود موسسه‌ای آکادمی را در سر داشتم که سطح کیفیت تحصیل، آموزش و نوع زندگی را بالا ببرد و رهبران آینده و افراد متفکر پرورش دهد که فعالانه خلاقیت داشته باشند و تحقیقات علمی به انجام برسانند".

نخست وزیر اقلیم کردستان، یادآور شد:" دانشگاه در زمان جنگ داعش تاسیس شد، هنگامی که در جنگ بودیم، همزمان با حماسه آفرینی‌های پیشمر‌گ‌ها، تحت رهبری پرزیدنت بارزانی، اینجا این ساختمان، یعنی ساختمان مصطفی بارزانی، احداث و در سال ٢٠١٤ به پایان رسید. یک نسل جدید دانشگاهی به میان آمد، این نسل جدید بهترین نیرو و سلاح برای پیشرفت در همه زمینه‌ها است".

ب.ن