نخست وزیر اقلیم کردستان با یک هیئت سازمان ملل دیدار کرد

"باید سرشماری با در نظر گرفتن تغییرات جمعیتی ایجاد شده در مناطق جدا شده از اقلیم کردستان انجام شود"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و از ایب پیترسن، معاون مدیر کل صندوق جمعیت سازمان ملل متحد
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و از ایب پیترسن، معاون مدیر کل صندوق جمعیت سازمان ملل متحد

اربیل (کردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کردستان، در دیدار با معاون مدیر کل صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، بر انجام سرشماری در اقلیم کردستان و عراق با در نظر گرفتن تغییرات جمعیتی ایجاد شده در مناطق کردستانی خارج از حوزه اداری اقلیم کردستان، تاکید کرد.  

امروز دوشنبه ٣١ خرداد ١٤٠٠، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، از ایب پیترسن، معاون مدیر کل صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و هیئت همراه وی استقبال کرد.

در این دیدار، موضوع توسعه هماهنگی میان دولت اقلیم کردستان و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، با هدف توسعه مداوم جمعیت، بررسی شد.

نخست وزیر آمادگی دولت اقلیم کردستان را برای حمایت از برنامه سازمان ملل برای توسعه جمعیتی در اقلیم کردستان و بهبود اوضاع بهداشتی و آموزشی و توسعه منابع انسانی، اعلام کرد.

همچنین اهمیت پیشگیری از خشونت خانوادگی و بهبود اوضاع خانواده به عنوان پایه مهم یک جامعه سالم، مورد توجه قرار گرفت.

نخست وزیر اقلیم کردستان به اهمیت انجام دادن سرشماری علمی جمعیت در اقلیم کردستان و عراق با هماهنگی سازمان ملل اشاره نمود و تاکید کرد که بایستی در هنگام انجام سرشماری این نکته در نظر گرفته شود که در برخی مناطق عراق به خصوص مناطق جدا شده از اقلیم کردستان، تغییرات جمعیتی ایجاد شده و صدها هزار نفر از ساکنان آن مناطق، به علت جنگ و بی‌ثباتی ناچار به ترک مناطق خود شده و مردمان دیگری در مناطق آنان اسکان داده شده‌اند.

ب.ن