سازمان گزارشگران بدون مرز بستن دفاتر کردستان٢٤ در غرب کردستان را محکوم کرد

"برای بستن دفاتر کردستان٢٤ در غرب کردستان هیچ دلیل قابل قبولی ارائه نشده و ما می‌دانیم دفاتر به دلایل سیاسی بسته شده‌اند"
سابرینا بنوی، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان گزارشگران بدون مرز
سابرینا بنوی، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان گزارشگران بدون مرز

اربیل (کردستان٢٤)- مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان گزارشگران بدون مرز، بستن دفاتر کردستان٢٤ در غرب کردستان را نقض آزادی کار رسانه‌ای دانست.

سابرینا بنوی، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان گزارشگران بدون مرز، در باره بستن دفاتر کردستان٢٤ در غرب کردستان، اظهار داشت:" ما شدیدا این اقدام را محکوم می‌کنیم، باید قدرت‌های سیاسی در هر جای جهان که باشند، بدون هیچ قید و شرطی به آزادی رسانه‌ها پایبند باشند، برای بستن دفاتر کردستان٢٤ در غرب کردستان هیچ دلیل قابل قبولی ارائه نشده و ما می‌دانیم دفاتر به دلایل سیاسی بسته شده‌اند، چرا که دلایل ارایه شده باور پذیر نیستند، در واقع هیچ دلیلی برای بستن رسانه‌ای که با احساس مسئولیت، اخبار و اطلاعات را منتشر می‌کند وجود ندارد. آنها چند بار دیگر نیز دست به این گونه اقدامات زده‌اند در ماه آگوست ٢٠١٩ نیز بدون هیچ دلیلی دفتر کردستان٢٤ را بستند و این بار اول نیست".

سابرینا بنوی، که از پاریس در گفتگوی خبری تلویزیون کردستان٢٤ شرکت کرد، به دستگیری تعدادی روزنامه‌نگار توسط نیروهای آسایش در غرب کردستان اشاره کرد که شش روز پیش اتفاق افتاده و به خاطر فعالیت رسانه‌ای مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و این نوع برخورد را جلوگیری از آزادی کار رسانه‌ای نامید. او گفت:" آنها چنانکه ادعا می‌کنند می‌خواهند یک نظام دمکراسی برپا کنند، بنابراین باید بدانند که حفظ آزادی رسانه‌ها از پایه‌های اصلی دمکراسی است".

همچنین تاکید کرد که باید مردم بدانند این نقض آزادی است و در آن منطقه بر خلاف ادعاها، رسانه‌ها آزاد نیستند و برای بستن رسانه‌ها باید دلایل مستند و روشن وجود داشته باشند.

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان گزارشگران بدون مرز، همچنین اظهار داشت که به طور رسمی روی پرونده بستن دفاتر کردستان ٢٤ در غرب کردستان، کار خواهند کرد.

ب.ن