جواد فروغی ورزشکار ایرانی اولین مدال المپیک توکیو را برد

رسانە‌های وابسته بە سپاه پاسداران می‌گویند جواد فروغی عضو لشکر قدس سپاه پاسداران است

اربیل (کوردستان۲۴)- به گزارش رسانه‌های ایران جواد فروغی، پرستار و ورزشکار ایرانی، روز شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ در یک موفقیت غیرمنتظره، مدال طلای رشته‌ی تپانچه‌ی بادی ۱۰ متر مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کرد. او در فینال مسابقات این رشته، ۲۴۴٫۸ امتیاز کسب کرد.

مدال طلای فروغی، نخستین مدال رشته‌ی تیراندازی در ادوار مختلف المپیک برای ایران است.

جواد فروغی در این مسابقات، رکورد قبلی جهان در تپانچه بادی را شکست و برای این رکوردشکنی ۲ هزار یورو پاداش از فدراسیون تیراندازی ایران دریافت کرد.

فروغی ۴۲ ساله، با این موفقیت، رکورد مسن‌ترین مدال‌آور ایرانی در تاریخ المپیک را شکست. پیش‌ازاین، محمود نامجو در المپیک ۱۹۵۶ با ۳۸ سال سن موفق به کسب مدال شده بود.

بە گزارش وب‌سایت بصیرت وابسته به معاونت فرماندهی سپاه پاسداران، جواد فروغی ملی‌پوش ایرانی کە اولین مدال طلای المپیک توکیو کسب را کرد، پاسدار انقلاب اسلامی و پرستار بیمارستان بقیه‌الله است.

خبرگزاری تسنیم نیز با اشاره بە اینکه فروغی از اعضای سپاه قدس سپاه پاسداران است از قول وی نوشت نوشت: " توفیقی برای من پیش آمد که از سال ۹۲ تا ۹۴ سوریه باشم."

فدراسیون تیراندازی ایران ۳ هزار یورو نیز به‌عنوان پاداش کسب مدال طلا به این تیرانداز اعطا کرد و مجموع پاداش فروغی به ۵ هزار یورو رسید.

جواد فروغی که اهل ایلام است، پیش‌تر ۲ مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی را نیز دریافت کرده و در جایگاه نخست رتبه‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی قرار دارد.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد.

/ا.م