رابرت پالادینو سالیاد کشتار جمعی ایزدی‌ها را گرامی داشت

"با شرکای خود برای از بین بردن شبه نظامیان داعش کار می‌کنیم"
رابرت پالادینو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان
رابرت پالادینو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، با حضور یافتن در پرستشگاه لالش، سالیاد کشتار جمعی ایزدی‌ها را گرامی داشت.

رابرت پالادینو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، در سالیاد کشتار جمعی ایزدی‌ها به پرستشگاه لالش رفت و با افروختن شمع این سالیاد را گرامی داشت.

پالادینو در پرستشگاه لالش، اعلام کرد:" ما در این مکان مقدس حضور داریم تا به قربانیان آن نسل کشی وحشیانه ادای احترام کنیم که هفت سال پیش اتفاق افتاد".

وی تاکید کرد که آمریکا مرتکبان آن جنایت را مسئول می‌داند و گفت:" ما با شرکای خود برای از بین بردن شبه نظامیان داعش کار می‌کنیم و برای رسیدن به حل نهایی در تلاش هستیم، تا ایزدی‌ها به زادگاه خود باز گردند و در صلح و آرامش زندگی کنند".

سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، اظهار داشت که تا کنون مبلغ یک میلیون دلار برای حفاظت از پرستشگاه لالش هزینه کرده‌اند و یادآور شد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که کمک‌های بشری بیشتری ارایه خواهند داد.

رابرت پالادینو، بر پایبندی آمریکا به ایجاد تسهیلات برای بازگشت آورگان ایزدی به زادگاه خود تاکید کرد و گفت:"همچون نمونه‌ای مثال زدنی از مقاومت و همکاری، برای اطمینان یافتن از عدم تکرار اعمال وحشیانه، در کنار همدیگر می‌مانیم".

ب.ن