رییس اقلیم کوردستان و وزیر خارجه‌ی بریتانیا در باره‌ی تحولات کوردستان، عراق و منطقه گفتگو کردند

رییس اقلیم کوردستان روز گشته بە منظور دیدار با مقامات بریتانیا وارد لندن شد

اربیل (کوردستان۲۴)- نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کوردستان روز پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، در لندن با لیز تراس، وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا دیدار کرد.

رییس اقلیم کوردستان، در این دیدار ضمن تبریک بە لیز تراس بەمناسبت انتخاب وی به‌عنوان وزیر خارجه‌ی بریتانیا، برای وی آرزوی موفقیت کرد و بر علاقه‌ی اقلیم کوردستان جهت توسعه‌ی روابط با بریتانیا در ابعاد مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با نچیروان بارزانی، تأکید کرد کە بریتانیا بە حمایت از عراق و اقلیم کوردستان و شرکای بین‌المللی خود در ائتلاف علیه داعش ادامه خواهد داد و ابراز امیدواری کرد کە همکاری و همگامی بریتانیا با عراق و اقلیم کوردستان در ابعاد مختلف مخصوصاً در امور اقتصادی و بازرگانی ادامە یابد.

رییس اقلیم کوردستان همچنین حمایت‌های بریتانیا از عراق و اقلیم کوردستان در نبرد علیه داعش و کمک‌های بشردوستانه بە آوارگان را ستود و  خلاصه‌ای از اقدامات متحد کردن نیروهای پیشمرگه با همکاری بریتانیا و دیگر کشورهای دوست را مطرح کرد.

 

در ادامه‌ی این دیدار، ایجاد زمینه‌ی ظهور دوباره‌ی داعش و خطرات آن، انتخابات عراق و پیش‌بینی روند سیاسی و آینده‌ی عراق، روابط اربیل- بغداد، وضعیت آوارها و پناهندگان و اقلیت‌های عراق و اقلیم کوردستان، تحولات منطقه به‌طور کلی و موارد دیگری از موضوعات موردعلاقه‌ی طرفین مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

رییس اقلیم کوردستان و وزیر خارجه‌ی بریتانیا همچنین در این مورد کە برقراری ثبات و امنیت در عراق برای منطقه و جهان بسیار مهم است، اتفاق‌نظر داشتند.

/ا.م