سفیر ایران در عراق: هم‌وطنان برای زیارت اماکن مقدس شیعیان در جنوب عراق از مرزهای اقلیم کوردستان وارد نشوند

ایرج مسجدی همزمان گفته است ایرانیان می‌توانند برای سیاحت بە اقلیم کوردستان سفر بکنند
ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد
ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد

اربیل (کوردستان ۲۴) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از زوار ایرانی خواست از گذرگاه‌های اقلیم کوردستان به بغداد، نجف و کربلا نروند.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق روز جمعه ۲۶ شهریور١٤٠٠، گفت: "همه‌ێ زوّار ایرانی باید از طریق هوایی وارد عراق شوند... این بر اساس توافقی است که انجام‌شده و نظر قطعی دولت عراق است و ما هم مجبور شدیم آن را بپذیریم".

مسجدی به زائران ایرانی توصیه کرد که برای سفر به عراق، " به‌هیچ‌وجه از مرزهای اقلیم کوردستان وارد نشوند، چون بر اساس قانون عراق، زوار اجازه ندارند از اقلیم وارد مناطق جنوبی و شهرهای نجف و کربلا شوند. این ازنظر قوانین عراق یک تخلف محسوب می‌شود و اگر زائری این اقدام را انجام دهد، ممکن است با برخورد سیستم‌های امنیتی و انتظامی این کشور مواجه شود"...

سفیر ایران در بغداد تأکید کرد که "هم‌وطنان می‌توانند برای سیاحت و سفر  به اقلیم کوردستان بروند، ولی ورود به اقلیم کوردستان مجوزی برای ورود به بغداد و نجف و کربلا و زیارت نیست".

مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق فدرال اخیراً در سفری به ایران و طی دیدار با مقامات این کشور و در پی تشدید شیوع کرونا در منطقه، با ورود تعداد محدودی از ایرانیان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال موافقت کرده است.

/ا.م