پرزیدنت بارزانی پنجاه و هشتمین سالگرد تأسیس اتحادیه‌ی علمای اسلامی کوردستان را تبریک گفت

اتحادیه‌ی اسلامی کوردستان پنجاه‌ویک سال پیش تحت حمایت زنده‌یاد مصطفی بارزانی تأسیس شد

اربیل(کوردستان ۲۴)- پرزیدنت مسعود بارزانی روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، در پیامی بە مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد تأسیس اتحادیه‌ی علمای اسلامی کوردستان، این مناسبت را بە روحانیون و علمای مبارز کوردستان تبریک گفت. 

متن پیام پرزیدنت بارزانی به این شرح است:

"به نام خداوند بخشنده و مهربان

بە مناسب پنجاه‌‌ویکمین سالگرد تأسیس اتحادیه‌ی علمای اسلامی کوردستان تبریکات خود را بە روحانیون و دانشمندان بزرگ دینی اسلامی کوردستان، رییس و اعضای دفتر اجرایی و شورای مرکزی اتحادیه‌ی علمای اسلامی کوردستان ابراز می‌نمایم.

تأسیس اتحادیه‌ی علمای اسلامی کوردستان تحت حمایت زنده‌یاد بارزانی در جهت تقویت نقش روحانیون و بزرگ‌مردانی دینی در تحکیم بنیان‌های دین‌داری، خداشناسی و ترویج فرهنگ همزیستی و انسان‌دوستی و همچنین هوشیاری هم میهنان در همەی مناطق شهرها و روستاهای کوردستان اقدام مهمی بود.

در موازات با آن روحانیون و علمای دین اسلام در کوردستان در مراحل مبارزاتی و قیام مردم کوردستان، در تقویت هوشیاری ملی مردم و تشریح حقوق آنان و مخالفت ستمگری نقش چشمگیری داشته‌اند.

همچنین نقش و تأثیر اتحادیه‌ی علما و روحانیان و متصدیان امور دینی را در برهه‌ای ارج می‌نهم کە همزمان با ترویج تهدید تروریسم در سطح منطقه و جهان، آنان با حکمت و درک اصول مقدس دینی در پیشگیری از اشاعه‌ی اندیشه‌ی ترور و رادیکالیسم به طور مضاعف تلاش کرده‌اند.

در این مناسبت مهم برای اتحادیە‌ی علمای اسلامی آرزوی موفقیت می‌کنم و تلاش آنان در اجرای این وظیفه‌ی مقدس را ارج می‌نهم.

خدای بزرگ پشت پناه همه‌ی ما باشد."

/ا.م