دبیر کل دفتر سیاسی پارت دمکرات: دسیسه‌ای برای کاهش رأی مردم کوردستان در کار است

هزاران نفر از مردم شنگال از حضور در انتخابات محروم شده‌اند

اربیل (کوردستان ۲۴)- فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی پارت دمکرات کوردستان، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰، هنگام حضور دریکی از مراکز اخذ رأی، ایجاد مشکلات برای دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی را تلاشی برای کاستن از شمار آراء کوردها توصیف کرد.

میرانی گفت: در مرحله‌ی ویژه‌ی انتخابات هم ١٠ هزار نفر از مردم شنگال از شرکت در انتخابات محروم شدند. وی گفت: چند روز پیش کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده بود که مشخصات رأی‌دهندگان شنگالی اشتباهاً به کربلا ارسال‌شده است.

دبیر دفتر سیاسی پارت دمکرات که به دلیل نقص فنی ایجادشده در دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی نتوانست رأی بدهد، در پاسخ خبرنگاران گفت، من پیامی برای کمیساریای عالی انتخابت ندارم و آنان نمی‌توانند هیچ کاری انجام بدهند.

فاضل میرانی گفت، این نقص‌ها بر تعداد کرسی‌های کوردستان در مجلس نمایندگان عراق تأثیر منفی خواهد داشت.

میرانی در ادامه گفت: به نظر من این مشکلات عمداً برای روند انتخابات ایجادشده و دسیسه‌ای برای کاستن از رأی کوردها در موصل و مناطق کوردستانی خارج از اداره‌ی اقلیم کوردستان در کار است تا رأی کوردها در  این مناطق کاهش  یابد. به همین خاطر از  هم‌وطنان می‌خواهم به سر صندوق‌های رأی بروند.

میرانی در مورد فضای سیاسی پس از برگزاری انتخابات گفت که این به عرفی تبدیل شده که پس از برگزاری انتخابات اکثریت شیعه‌ها برای معرفی شخصی برای نخست‌وزیری، اکثیرت سنی‌ها برای معرفی شخصی برای رییس مجلس و اکثریت کوردها برای معرفی کسی برای احراز  پست ریاست‌جمهوری توافق خواهند کرد.

/ا.م