شهروند کورد به آکشنر: شما اکنون در کوردستانی هستید که در پارلمان آن را انکار می‌کنید

مرال آکشنر نتوانست به شهروندان کورد پاسخ قانع کننده بدهد
مرال آکشنر، رهبر حزب خوب ترکیه در مقابل جمیل آکشسن، شهروند شمال کوردستان
مرال آکشنر، رهبر حزب خوب ترکیه در مقابل جمیل آکشسن، شهروند شمال کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- رهبر حزب خوب ترکیه بدون اینکه به پرسش‌های شهروندان کورد پاسخ قانع کننده بدهد، شهر مسرج را ترک کرد.

مرال آکشنر، رهبر حزب خوب ترکیه، روز گذشته ٧ آبان ١٤٠٠، به شهر مسرج در استان سیرت شمال کوردستان سفر و از بازار شهر بازدید نمود.

در هنگام بازدید، یک شهروند کورد خطاب به آکشنر گفت:" ما کورد هستیم، زبان ما انکار می‌شود، هویت ما انکار می‌شود، کوردستان انکار می‌شود، اما شما اکنون در کوردستان هستید، کوردستانی که متاسفانه در پارلمان آن را انکار می‌کنید".

آکشنر زمانیکه سخنگوی پارلمان ترکیه بود، در واکنشی پرخاشگرانه به سخنان انتقادی عثمان بایدمیر، پارلمانتر کورد منکر کوردستان شد و به طوریکه هرگز جغرافیایی به اسم کوردستان وجود نداشته است، پرسید "آقای بایدمیر کوردستان کجاست؟" اگرچه عثمان بایدمیر با گذاشتن دست روی دل خود پاسخ داد "کوردستان اینجاست"، اما منکر شدن کوردستان از سوی سخنگوی پارلمان ترکیه، در سطح جهان با انزجار عمومی روبرو شد و واکنش‌های شدیدی به دنبال داشت.

روز گذشته جمیل تاشکسن، شهروند کورد آن موضوع را به آکشنر یادآور شد، اما وی با به اشاره به اینکه کورد بودن و ترک بودن هویت قومی هستند و باید به هویت‌های قومی و فرقه‌ای در چهارچوب جغرافیای آناتولی احترام گذاشت، نتوانست پاسخی قانع کننده ارایه دهد.

شهروندان کورد همچنین در مورد قتل چند نفر در زمان صدارت آکشنر در وزارت کشور ترکیه، توضیح خواستند که انکار کرد و گفت او تنها هشت ماه وزارت کشور را در داشته است.

پرسش‌های صریح شهروندان کورد از رهبر حزب خوب ترکیه، واکنش تند اطرافیان او را نسبت به مردم در پی داشت که با دخالت پلیس از ایجاد تشنج جلوگیری شد.

آکشنر شهر سیرت را به مقصد باتمان ترک کرد.

١

ب.ن