مقاله‌ی جوان روس در مورد اقلیم کوردستان برنده‌ی جایزه‌ی روزنامه‌نگاران جوان روسیه شد

ولایسلاف چیواچین، در مقاله‌اش به وضعیت عمومی اقلیم کوردستان و چگونگی توسعه‌ی روابط اقلیم کوردستان و روسیه پرداخته است

اربیل (کوردستان ۲۴)- وزارت اطلاع‌رسانی روسیه، در مراسم اهدای جوایز به روزنامه‌نگاران شرکت‌کننده در رقابت سالانه‌ی روزنامه‌نگاران جوان، یکی از جوانان شرکت‌کننده در این رقابت را به خاطر انتشار مقاله‌ای در مورد اقلیم کوردستان در ردیف دریافت کنندگان سال ۲۰۲۱ این جوایز قرار داد.

الکساندر چومیکوف، مدیر اجرایی رقابت‌های روزنامه‌نگاران جوان مسکو در این خصوص به خبرنگار کوردستان۲۴ گفت که " این رقابت‌ها  در حمایت از جوانان به‌صورت سالانه در سراسر روسیه‌ی فدرال از سوی وزارت توسعه‌ی الکترونیک و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود و جوانان در سنین کمتر از ۲۵ سال در آن شرکت می‌کنند. وی گفت این مسابقات که در نوع خود از بزرگ‌ترین مسابقات در سطح روسیه محسوب می‌شود، از ۱۸ گذشته به‌طور مرتب برگزار شده است.

مدیر اجرایی این رقابت‌ها، همچنین گفت: در بخش خارجی رقابت‌های امسال موضوع کوردستان عراق قابل‌تأمل بود. ما اطلاع داریم که کوردستان عراق فعالانه روابط خارجی خود را گسترش می‌دهد و با روسیه هم روابط مستحکمی برقرار کرده است. یکی از جوانان شرکت‌کننده نیز با انتشار مقاله‌ای در مورد اقلیم کوردستان توانست در ردیف دریافت‌کنندگان جوایز این مسابقات قرار بگیرد.

ولایسلاف چیواچین، رییس سازمان"کالینکا"ی روسیه یکی از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها کە در میان ٧٩ منتخب از سراسر روسیە، با مقاله‌ای در مورد اقلیم کوردستان توجه داوران و شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده بود، به کوردستان۲۴ گفت: در این مقاله بیشتر به مسائلی همچون  افق توسعه‌ی روابط فرهنگی میان روسیه و کوردستان، طرح‌هایی که در این راستا می‌توان اجرا کرد، چگونگی ادامه‌ی روابط فرهنگی کوردستان و روسیه و نحوه‌ی توسعه‌ی سرمایه‌گذاری روسیه در کوردستان پرداخته‌ام." وی گفت: " بیش از ۲۰۰ نوع اقوام و ملل مختلف در روسیه زندگی می‌کنند. در کوردستان هم مجموعه‌ای از ملل و اقوام مختلفی در صلح و آرامش بسر می‌برند. این موضوع از نقاط قوت ادامه‌ی کار مشترک و هماهنگ ما در آینده خواهد بود. همچنین در این مقاله به خصوصیات ملت کورد هم پرداخته‌ام."

این نویسنده‌ی جوان روس در پایان گفت: " من رییس سازمانی هستم که در سال گذشته به‌طور داوطلبانه به جمعی از پزشکان کوردستان که در مبارزه با کرونا متحمل رنج‌های فراوانی شده‌اند، کمک کردیم.

اکنون هم در بخش آموزش پزشکی در کوردستان فعال هستیم و می‌خواهیم در پیشبرد روابط میان روسیه و کوردستان فعال باشیم.

/ا.م