دیدارهای هیئت کوردستانی با جریان‌های سیاسی عراق ادامه دارند

هیئت مشترک پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان با هادی عامری رئیس ائتلاف فتح دیدار کردند
هیئت مشترک پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان با هادی عامری رئیس ائتلاف فتح دیدار کردند

اربیل (کوردستان 24)- هیئت مشترک پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان پس از نشست با هیئت عالی رتبه جریان صدر، با هادی عامری رئیس ائتلاف فتح دیدار کردند.

خبرنگار کوردستان 24 در بغداد، اظهار داشت که هیئت کوردستانی با ائتلاف تقدم به ریاست محمد حلبوسی و ائتلاف عزم به ریاست خمیس خنجر نیز دیدار کرده‌اند.

هیچ کدام از طرفین دیدارها، اشاره‌ای به نتیجه گفتگوها نکرده‌اند.

هوشیار زیباری عضو هیئت مشترک پارت دموکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان پس از نشست با هیئت عالی رتبه جریان صدر در بغداد، بر "مثبت بودن گفتگوها" تاکید کرد.

هوشیار زیباری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با نصار روبیعی معاون اول رئیس کمیته سیاسی جریان صدر، گفت: دیداری دوستانه، روشن و مثبت بود".

همچنین نصار روبیعی ضمن اظهار وجود هماهنگی در مورد نشست روز یکشنبه مجلس نمایندگان و تشکیل دولت جدید، گفت: این دیدار مکمل هماهنگی و تفاهم بزرگی می‌باشد که مدت مدیدی است وجود دارد.

پس از پایان این دیدار، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در تویتی در شبکه اجتماعی تویتر ضمن اشاره به جریان‌های تشکیل دهنده دولت جدید تاکید کرد که "دولت از اکثریت ملی تشکیل می‌شود".

صدر در تویت خود نوشته است، "هر تهدیدی ما را به سوی دموکراسی، عزم و تقدم سوق می‌دهد". صدر در این تویت، به ائتلاف و جریان‌های تشکیل دهنده دولت جدید اشاره کرده است.

وی همچنین نوشت، "تهدیدات خارجی تاثیری بر تشکیل دولت جدید ندارند".

روز یکشنبه آینده مجلس نمایندگان عراق اولین نشست خود را برگزار می‌کند. در این نشست پس از انتخاب رئیس مجلس، از بزرگترین ائتلاف برای تشکیل دولت جدید دعوت می‌شود.