نچیروان بارزانی از سفیر سوئیس در عراق و اردن استقبال کرد

بر حل مشکلات معوق مانده میان اربیل و بغداد تاکید شد
دیدار نچیروان بارزانی و سفیر سوئیس در عراق و اردن
دیدار نچیروان بارزانی و سفیر سوئیس در عراق و اردن

اربیل (کوردستان٢٤)- در دیدار رئیس اقلیم کوردستان و سفیر سوئیس در عراق و اردن، بر تلاش‌ها برای رسیدن به توافق در راستای تشکیل دولت آینده‌ عراق تاکید شد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان، امروز پنجشنبه ٣٠ دی‌ماه ١٤٠٠، از لوکاس گاسر، سفیر سوئیس در عراق و اردن و هیئت همراه وی استقبال کرد.

در این دیدار، پیشبرد روابط عراق و اقلیم کوردستان با سوئیس مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا بر گشایش سفارت سوئیس در عراق تاکید شد.

سفارتخانه سوئیس در حال حاضر در کشور اردن مستقر است و امورات مربوط به عراق را نیز مدیریت می‌کند.

همچنین فرایند سیاسی و اوضاع عراق، مورد بررسی قرار گرفت و طرفین با در نظر گرفتن تکثر و تنوع قومی و دینی در عراق بر تلاش‌ها برای رسیدن به توافق در راستای تشکیل دولت آینده‌ این کشور تاکید کردند، به نحوی که موجب همبستگی همه جریان‌ها و ثبات سیاسی شود و در خدمت منافع عمومی عراق و همه اقلیت‌ها باشد و توانایی رویارویی با چالش‌های پیش رو را داشته باشد.

رئیس اقلیم کوردستان، بر اهمیت ثبات سیاسی در عراق و یافتن مسیر کار مشترک در راستای حل مشکلات به ویژه مشکلات معوق مانده میان اربیل و بغداد تاکید نمود و یادآور شد که چنین امری به اراده و تصمیم سیاسی نیاز دارد. ایشان خواستار پایبندی به قانون اساسی و تثبیت سیستم فدرالی شده و تداوم حمایت‌های جامعه بین‌الملل از عراق را ضرورت دانست.

اوضاع عمومی منطقه، روابط عراق و اقلیم کوردستان با کشورهای همسایه و منطقه و دیگر موضوع‌های مورد اهمیت طرفین نیز در این دیدار مورد گفتگو قرار گرفتند.

ب.ن