ارتقاء کیفیت کالا؛ راهبرد اقتصادی که بازرگانان ایرانی باید اتخاذ کنند

دارا جلیل خیاط رئیس اتاق بازرگانی اربیل، بازرگانان ایرانی را به ارتقاء کیفیت کالاهایشان تشویق کرد و اظهار داشت: ما خواهان محصولات و کالاهای با کیفیت بالا هستیم".
دارا جلیل خیاط رئیس اتاق بازرگانی اربیل
دارا جلیل خیاط رئیس اتاق بازرگانی اربیل

اربیل (کوردستان 24)- رئیس اتاق بازرگانی اربیل ضمن اشاره به دیرینگی ارتباط مابین اقلیم کوردستان و جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که بازرگانان ایرانی با اتخاذ استراتژی ارتقاء کیفیت کالاهایشان می‌توانند جای پای خود را در کوردستان و عراق مستحکم‌تر کنند.

دارا جلیل خیاط رئیس اتاق بازرگانی اربیل، بازرگانان ایرانی را به ارتقاء کیفیت کالاهایشان تشویق کرد و اظهار داشت: ما خواهان محصولات و کالاهای با کیفیت بالا هستیم".

وی که در همایش چند روزه اخیر 60 بازرگان جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز حضور داشت، بر انتقال بخشی از کارخانه و تولیدی‌های ایران به اقلیم کورستان تاکید کرد.

رقابت ایران و ترکیه بر سر بازار اقلیم کوردستان و عراق، دیرینگی دارد و اکنون شواهد حاکی از پیشی‌گرفتن ترکیه می‌باشد.

دارا جلیل خیاط به کورستان 24 گفت: محصولات و کالاهای کشور ترکیه از کیفیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل این کشور صادرات فراوانی به کشورهای اروپایی دارد. بازرگانان و مردم عراق نیز از چنین محصولاتی استقبال می‌کنند. برای اینکه بازرگانان ایرانی بتوانند جای پای خود را در بازار اقلیم کورستان و عراق مستحکم‌تر کنند، باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند".

هیأت تجاری ۶۰ نفره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به منظور شرکت در دومین نشست تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کوردستان، از تاریخ 18 ژانویە و بە مدت چهار روز در شهر اربیل حضور داشتند.

جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد سطح روابط تجاری خود را با عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد و تلاش‌های خود را در راستای ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان ایرانی و تجار عراق و بازاریابی صادراتی محصولات ایرانی و یافتن نماینده فروش در عراق، بیشتر کرده است.

جهانبخش سنجابی شیرازی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به خبرگزاری‌های ایران گفت: هم‌زمان با اعزام این هیأت به اربیل دومین نشست تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کوردستان عراق با حضور سرکنسول‌های کشورمان در اربیل و سلیمانیه، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، وزیر بازرگانی و صنعت و رؤسای اتاق‌های بازرگانی اقلیم کوردستان عراق برگزار می‌شود و تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی در این رویداد اقتصادی دو روزه دیدارهای رو در رو خواهند داشت.