نماینده‌ی دبیر کل سازمان ملل در عراق فدرال بر ضرورت گفتگوهای اربیل و بغداد تأکید کرد

نماینده‌ی سازمان ملل می‌گوید باید بر آنچه ملت عراق خواهان آن است تمرکز شود
جنین هنیس پلاسخارت، نماینده‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق فدرال
جنین هنیس پلاسخارت، نماینده‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق فدرال

اربیل(کوردستان ۲۴)- جنین هنیس پلاسخارت نماینده‌ی دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق روز پنج‌شنبه ۵ اسفندماه، ضمن ارائه‌ی گزارش دوره‌ای خود به شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت گفتگوها میان اربیل و بغداد تأکید کرد.

«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده‌ی ویژه‌ی دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، در گزارش دوره‌ای خود به شورای امنیت سازمان ملل با تأکید بر اینکه ملت عراق در انتظار تشکیل دولت جدید است، بر ضرورت پشت سر گذاشتن اختلافات میان سران گروه‌های سیاسی عراق تأکید کرد.

پلاسخارت گفت که باید اولویت همه‌ی گروه‌ها توافق فوری بر برنامه‌ی کاری باشد که به‌سرعت و به‌صورت هدفمند سیاهه‌ی بلند مشکلات داخلی در عراق را حل کند و تأکید کرد که وقت آن رسیده که بر آنچه ملت عراق خواهان  آن است تمرکز شود و در مسیر اصلاحاتی که عراق به‌شدت نیازمند آنهاست مانع‌تراشی نشود.

نماینده‌ی دبیر کل سازمان ملل در عراق در ادامه‌ی سخنانش بر ضرورت گفت‌وگو میان بغداد و اربیل برای حل اختلافاتشان تأکید کرد و گفت که همواره بر اهمیت این موضوع تأکید کرده و امروز این مسئله اولویت بیشتری یافته است.

پلاسخارت در ادامه‌ی این گزارش با اشاره به وضعیت اردوگاه الهول که خانواده‌های تروریست‌های داعش در آن نگهداری می‌شوند، تأکید کرد که نباید منتظر ماند تا کودکان ساکن این اردوگاه‌ها بزرگ شوند و به‌صورت اجباری جذب گروه‌های تروریستی و به اقدامات خشونت‌آمیز کشیده شوند.

/ا.م